Noen rykter om når den nye kommer da ........venting er en ond tid!!
Snakket med Bryggselv, de hadde gjort noen tester på den nye Speidel Pro 20 liter. De sa at denne brukte omlag 30 minutter for å kjøle ned fra 100 til 20 grader.
Ingen som har testet og tatt tiden av kjølekappen??
Selv sitter jeg litt på gjerdet og venter på denne informasjonen. Jeg vurderer om jeg skal gå for 20 speidel standard 12 990 (tilbud) + kjølespiral 1 500 eller Pro'en for 16 500. Hadde jo vært fantastisk med dette innebygd i maskinen, men om kjølingen er dårligere enn kjølespiral er det helt uaktuelt.
Snakket med Bryggselv, de hadde gjort noen tester på den nye Speidel Pro 20 liter. De sa at denne brukte omlag 30 minutter for å kjøle ned fra 100 til 20 grader.
Forhåpentligvis har det stor betydning å kjøle med og uten sirkulasjon. Var jo en annen her inne som hadde kjølt samme mengde fra 100 grader til 20 grader på 17 minutter! Dette var også speidel 50 liter.Varmen på kjølevannet var ca 5 grader.
Vanntrykket kjenner jeg ikke til nøyaktig, men det er et voldsomt til trykk i kranene her i huset, og det var også tilfelle i går i vannslangene som gikk inn/ut av Speidelen. Utetemp var rundt 1-3 grader under nedkjøling.
I mitt tilfelle var det rundt 48-50 l som skulle kjøles ned.
Ingen form for varmekappe under kjøling.
Pumpa gikk ikke rundt og jeg rørte ikke rundt under nedkjøling.
Satser på at det er noe åpenbart jeg har glemt å gjøre slik at jeg slipper å kjøpe en spiral i tillegg. Skal kjøre en test med bare vann i kjelen, men
det blir vel i beste fall til neste helg.