Online ølsmaking med Edvard Hortemo fra Nøgne Ø, fredag 22. januar 2021 klokken 19

Sandefjord har alle i butikk, om noen bor i nærheten og vurderer å bli med.
Porter 7%, det er da Robust Porter det skal smakes på ?
 
Jeg sendte en "sint" melding til kundesenteret på vinmonopolet 16. januar da jeg fikk kansellering av ølbestillingen.
Her er svaret:

Hei,

Beklager at varen du bestilte ble kansellert.

Leverandøren har dessverre en feil på flaskemaskinen som plukker varene som har ført til at en rekke produkter dessverre har blitt kansellert.

Problemet har vedvart en god stund og har ført til en rekke annulleringer på våre bestillinger hos Vectura .Dette har ikke noe med at vi ikke leverer samme tjeneste for hele landet på BU varer .

Varen er på lager hos Vectura og jeg kan opprette en ny ordre til deg til butikken i Knarvik som du kan betale ved henting .

Dette er veldig beklagelig både for deg som kunde og oss som skal levere tjenesten.

Hvis du ønsker kan vi registrere en ny ordre for deg som kan betales ved henting .

Vennlig hilsen
******
Kundeveileder
AS VINMONOPOLET
Dronning Eufemias gate 11, 0150 Oslo
Postboks 6953 St. Olavs plass, 0130 Oslo
Tlf: 22 01 50 00
Web:
www.vinmonopolet.no

Jeg hadde heldigvis kort vei til Bergen der alle polene hadde fått varene i hyllene.
 
bestilte flaskene på Søndag med sterk tvil om at jeg rakk å få de til fredag. Jaggu hadde de ikke tatt inn alt i butikksortimentet før Onsdag. Helga er redda :D
 
Jeg mottok ordre mottatt 08.01.2021 16:21 fra polet, samme dag som deg.
Jeg vet at den porteren som kom, har de lokale polet i hyllene. Men ikke resten.
Jeg sendte netopp en ny bestilling, så får jeg se hva son sjer.
Fikk den nye bestillingen på det lokale polet igår, så det gikk kjapt
 
Takk for fin ølsmaking! Har noen smisket til seg oppskriftene på gårsdagens øl? Kunne vært artig om de ble lagt ut under oppskrifttråden i så fall!!
 
Det var veldig moro, selv fikk jeg ikke tak i de to første med butikkstyrke..
Salt Tavern var interessant, god Engelsk bitter. Høydaren for meg var å bli introdusert for Belgisk trippel, farlig godt! Porteren var jo helt OK.
Så i kommentarfeltet at smør ble nevnt på Billiowingen, jeg kan være enig. Et spennende øl i små mengder.

Oppskrifter var ikke hemmelig og ble gitt ved å sende en mail nevnte Edvard.
 
Jeg kunne tenke meg oppskrift på alle
men det skal ikke være så vanskelig å finne oppskrift på Tiger Tripel, Blond og Porter hvis man søker litt
 
Her er ihvertfall denne
Hvor up to date den er vet jeg ikke
 
Det ble sagt at NØ gikk fra karbonering på flasker, men jeg fikk ikke med meg alle detaljene.
1) Hva skjedde? Flaskebombe eller dødt øl?
2) Er det noe mønster på i hvilke tilfeller det skjedde?
3) Hvis det var flaskebomber, lurer jeg på om det var tørrhumling. Hop creep?
4) Hvis det var dødt øl lurer jeg på gjæringstemp profilen.
Det var mye på en gang, gleder meg til å lese svarene.
Cheers
 
Det er vel bare for mer konsist resultat
Var deilig å slippe bunnfallet, i motsetning til Kinn smakinga
 
Det ble sagt at NØ gikk fra karbonering på flasker, men jeg fikk ikke med meg alle detaljene.
1) Hva skjedde? Flaskebombe eller dødt øl?
2) Er det noe mønster på i hvilke tilfeller det skjedde?
3) Hvis det var flaskebomber, lurer jeg på om det var tørrhumling. Hop creep?
4) Hvis det var dødt øl lurer jeg på gjæringstemp profilen.
Det var mye på en gang, gleder meg til å lese svarene.
Cheers
Det er vel bare for mer konsist resultat
Var deilig å slippe bunnfallet, i motsetning til Kinn smakinga
Det var det han sa ja; konsist resultat. Han sa også at hvis det var noen NØ-øl som nå kom med bunnfall, så var det mest sannsynlig hvete i gristen og/eller en gjær som flokkulerer dårlig.
 
Tilbake
Topp