Oppbevaringsboks til malt

Hei og hå.

Sitter og ser på et berg av plastposer med godt over 100kg malt.
Alle disse posene synes jeg er veldig tungvindt og uoversiktlig.

:idea: Det jeg trenger er noen lufttette plastbokser på ca 15 liter.
Har vært på Ikea, Biltema og Jula, alle har kasser i haugevis, men ikke med tett lokk.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike, eller er det ikke så nøye om de er lufttette?
Hva bruker dere til oppbevaring?
 
Europris har godt utvalg av plastkasser i div størelser. Av og til tilbud så då er den saken grei :)
 
Hei.

Takk for svar.

Boksene til Clas og europris, har de et lokk som bare ligger løst oppå (type Biltema) eller "klikkes" de på?
 
Jens K skrev:
Hei.

Takk for svar.

Boksene til Clas og Europris, har de et lokk som bare ligger løst oppå (type Biltema) eller "klikkes" de på?

Clas Ohlson sine lokk klikker du på med to håndtak. De er også formet sånn at de kan stables, men det er vel alle disse plastboksene.
 
Malingsspann burde ikke vere så dyre(fikk 8stk når jeg spurte)
Food grade og tett lokk er det også :yes:
 
Står opus på mine
Fikk di på en lokal jernvarehandel
(gaffel og stettglass merke for næringsmidler)
 
Jeg kjøpte mine på CO, de har flere størrelser.

Clicklokk og matvaregodkjent plast. Funker veldig bra
 
Jeg er også usikker på hvor viktig det er at de helt tette.

Pusherne våre har bokser med vippelokk, og når sekken kommer ligger det jo i en plastsekk som kun er knytt igjen med en taubit. Sekken utenpå som er sydd igjen er jo heller ikke tett.

Nå skal det sies at v&b og de andre har en større omsetningsfart på lageretenn det vi har, men likevel.
 
Jeg bruker slike metalltønner til å oppbevare malt i. Får fint plass til en sekk pluss de rester som måtte være igjen. Trykker en full med spesialmalt og ett par med basemalt. Kan stables :)
 

Vedlegg

  • 20121127_181417.jpg
    20121127_181417.jpg
    1,5 MB · Sett: 472
janvad skrev:
Hva med disse? de er godkjente for oppbevaring av matvarer http://www.Biltema.no/no/Hjem/Oppbevaring/Esker/Oppbevaringskasse-28438/De er billigere enn clas sine.

Har nen slike som jeg bruker til diverse oppbevaring.
De blir i utgangspunktet ikke helt tett og plasten er så svak at den buler ut når den bli belastet. Noe som fører til at lokket ikke går skikkelig på.

Jeg bruker dem forøvrig også til Star San. Greit å ha litt lengde når lokk, hevert osv. skal duppes.
 
Er det noe poeng å få det helt tett? Kan man ikke risikere kondensfeller da? Mel og kornvarer selges vel i papirposer av en grunn.
Jeg bruker oppbevaringsbokser i plast kun for å ha orden på de ulike maltposene, og også forebygge en eventuell museinvasjon i kjelleren.
 
Larzan skrev:
Er det noe poeng å få det helt tett? Kan man ikke risikere kondensfeller da? Mel og kornvarer selges vel i papirposer av en grunn.
Jeg bruker oppbevaringsbokser i plast kun for å ha orden på de ulike maltposene, og også forebygge en eventuell museinvasjon i kjelleren.

Ikke vits med helt tette bokser nei, disse må være utmerket til oppbevaring av malt etter min mening
 
Tilbake
Topp