Overføring fra kokekjel til gjærkar uten å først la verten klårne.

Er litt fønny at dette er andre eller tredje gangen du prøver å tagge meg med feil stavelse av nicket mitt :)

Men ja, det er ca der jeg gjør det og synes det funker knallbra. Er omtrent ikke vits i å tørrhumle hvis man gjærer raskt nok.

de fleste som kjenner meg reagerer ikke på slikt siden jeg er meget svaksynt, mange rare og artie situasjoner med det, MEN NÅ først så jeg at det var @Miguel
 
og hvor mye vørt kan kjøres gjennom før det er tett
Nu brygger du mer en hva jeg gjør.Nu er det jeg vil ha i gjærkaret 23l og jeg brukte humlefiltre som jeg hade humla i og da jeg tappet var det litt i det da alt var over.Har ikke prøvd det med humle rett i kokkjelen.Grunen til at jeg kjøpte det var at jeg har det luftesett de har på bryggselv og vil ikke ha mye tub runt brusesteinen,nu kommer jeg til å bygge om det jeg har til hems så da blir det med humle rett i kjelen så da kommer det nok til å bli mer tub i det.Vil si det er lett å tømme så det tror jeg ikke skal plage meg
 
Nu brygger du mer en hva jeg gjør.Nu er det jeg vil ha i gjærkaret 23l og jeg brukte humlefiltre som jeg hade humla i og da jeg tappet var det litt i det da alt var over.Har ikke prøvd det med humle rett i kokkjelen.Grunen til at jeg kjøpte det var at jeg har det luftesett de har på bryggselv og vil ikke ha mye tub runt brusesteinen,nu kommer jeg til å bygge om det jeg har til hems så da blir det med humle rett i kjelen så da kommer det nok til å bli mer tub i det.Vil si det er lett å tømme så det tror jeg ikke skal plage meg

Bruker du samme filter om igjen,eller misforstod jeg?
 
Oh. Right. Det er RF. Så for meg sånn vevd greie som de små greiene man bruker til filtrering post fermentering.
Det sette jeg har kommer med 3/8 og 1/2 nipler i plast så du kan bruke når tapping fra begge deler.Jeg satte de koblingene på det da jeg liker at det er lett å sette samen
 
Tilbake
Topp