Pakning til ny type gjærlås

Lars

Norbrygg-medlem
Har byttet ut utallige gjærlåser, da de er vanskelig å få helt rene, og brukte denne demonterbare modellen da jeg prøvde den ved siste brygging. Men den er noe tykkere (12mm diameter, vanlige gjærlåser er ca 10mm), så den passer ikke så godt i standardpakningene på lokket i gjæringsbøttene. Lurer på om noen vet hvor man får tak i pakninger som passer til dette?
 
De har nok slike hos de fleste som selger gjærlåser og annet øl/vin utstyr. Har brukt noen forskjellige størrelser opp gjennom årene.
Uansett har de hos MoreBeer, fulgte linken din til gjærlåsen og fant relaterte pakninger på samme side like under beskrivelsen   :)
 
Så linken under bildet like før jeg forlot huset en tur, så det spørs om det blir den (hvis diameteren faktisk passer, har sendt en mail over sjøen, har brent meg på liknende når ikke mål er oppgitt), men først en tur innom Vinråstoffhuset.
 
Du kan også høre hos Elektroinstallatører hvis det bli lenge å vente på pakke fra USA, ta med hull og gjærlåsdiametr og hør på kabelnipler, mulig Jula,CO og BT har.
 
Eller bestill fra Elektroimportøren.no  GUMMINIPPEL SET 7-10  eller SET 10-14  alt etter hvilket hull du har mulighet for å stanse ut.  Jeg bruker bare slike gumminippler, enkelt og greit bare å nappe av å legge i sterkrens for desinfisering.  Koster ikke mange kroner heller.
 
Takk for tips, spørs om det blir Elektroimportøren, fant ikke på Jula, Clas og Biltema.
 
Tilbake
Topp