Er ikke det et enzym?Ananas skal i secondary. "Tørr-ananase" heter det da. Funker bra sammen med vaniljesauswhirlpool
Stemmer, det som bryter ned eurekahumle...Er ikke det et enzym?
Du tenker på bromelain. Med mindre man har en meat-stout, og ikke milk-stout, så betyr nok enzymet lite.Er ikke det et enzym?
Kom til å tenke på at @Overgjæret hadde noe om pastry stouts i sin podcast, så jeg måtte sjekke litt. Det kommer noen gode tips fra Omnipollo i siste fem minuttene av denne episoden. Usikker på om det var dette innslaget jeg tenkte på, men det er i alle fall noe. Kort oppsummert: Vær forsiktig med humlebitterhet, velg røstet malt med sjokoladepreg fremfor brent preg, bygg kompleksitet med mange ulike malttyper.
Det så jeg selv! Cholaca og vanilje, det hadde vært noe. Jeg smakte forresten et øl på lørdag som var sweet stout med vanilje. Masse vanilje og masse sjokolade, nesten lys sjokolade i smak og aroma. Han sa det var sweet stout, men det kunne jaggu vært pastry og. Jeg tror skillet mellom de to stilene er ganske så diffus. Noen som har noen tanker?Regner med de fleste har fått det med seg, men brewshop har tatt inn cholaca. Skal testes
Det så jeg selv! Cholaca og vanilje, det hadde vært noe. Jeg smakte forresten et øl på lørdag som var sweet stout med vanilje. Masse vanilje og masse sjokolade, nesten lys sjokolade i smak og aroma. Han sa det var sweet stout, men det kunne jaggu vært pastry og. Jeg tror skillet mellom de to stilene er ganske så diffus. Noen som har noen tanker?
Av en eller annen grunn fikk jeg vann i munnen nå....Det ble litt mer. Nå gikk nettopp 100 gram kokos, 50 gram kakaonibs, 100 gram rapadurasukker og 5 dråper vaniljeekstrakt i dunken. Skal bli pastry [emoji1417]