Brewfather
Kommentarer til dette? Blir det FOR søtt? Dette blir jo eit tøyseøl, ikkje noko ein demlar akkurat-
Ja smelta dei i kokheitt vatn i lag med 200gr sukker og bourbon-vanilje ekstrakt, og so silte det.Mye rart man lærer som brygger, nå kan du å lage ristet marshmallowsirup, som en av få her i landet.
Smeltet du dem bare etter grilling?
Du kan vurdere å tilsette sirupen etter stormgjæring for å hindre for mye utblåsing av aroma.Ting eg ikkje trudde eg kom til å gjer som heimebryggar [emoji23]
Toasted marshmallow syrup. Luktet og smakte intenst av grilla marshmallow, spent på om gjæringa tek knekken på aroma/smaken.
Ja, Det var planen. Men sirupen vil også gjære ut.Du kan vurdere å tilsette sirupen etter stormgjæring for å hindre for mye utblåsing av aroma.
Jeg prøvde meg på oppskrifta til overgjæret. Gristen er lik, men gjorde noen forandringer når jeg overførte til keg. Hadde 200 gram kakaonibs, sammen med en ts vaniljesukker og 2 dl portvin. La det i fatet og overførte 10 liter på en keg. De siste 10 litrene fikk 200 gram kakaonibs, en ts vaniljesukker, 2 dl bourbon og en dram med marshmellow essens fra lorann oil.Hei, ser denne tråden stoppet opp for et halvt år siden - er noen av dere klare til å konkludere litt eller å dele eller en "god" oppskrift jeg kan få se litt på?
Jeg så linkene lenger opp altså, men jeg lurer på hva dere har kommet frem til
Play nice boyMarshmallow essens der altså.
Det visste jeg ikke fantes, og jeg tror jeg kunne greid meg helt greit resten av livet uten å vite det også