Perlick 575SS

Hei!

Er det noen som har erfaring med Perlick 575SS? Altså en vanlig Perlick 525ss men med creamer funksjon. Hva anbefales evt. av dere når det gjelder kraner?

Har i dag de standard messingkranene som fulgte med tappetårnet, men kunne være greit med rustfritt og skulle også kanskje ønske meg litt mer kontroll på tappingen.

Takker for evt. svar på dette!

525 anbefales i stedet for 575. Creamerfunksjonen tetter seg med øl som ikke er filtrert og da sitter man kun igjen med ulempene.

Takker for svar!

Tetter den seg også hvis man ikke bruker creamer funksjonen? Tenker det er greit å ha muligheten selvom en ikke har bruk for det hver gang man tapper...

Martin J skrev:
Takker for svar!

Tetter den seg også hvis man ikke bruker creamer funksjonen? Tenker det er greit å ha muligheten selvom en ikke har bruk for det hver gang man tapper...

Les svaret fra Gahr i ovennenvte tråd, post nr 6. det fungerer helt greit på 525 også.
Og det er vel ikke stort mer creamer funksjonen gjør?, Vi får ikke noe stouthode av dette, men mer skum på toppen..

575 eller 525?, jeg kjøpte min 525ss her iallefall: http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=12G09-190&Category_Code=BEFF

Kjøpte mine 525-kraner på www.homebrewstuff.com. $28.99 for krana og $10.76 for shipping (litt mer om du handler mer). Beste pris på vare+frakt jeg har funnet sålangt.

Tilbake
Topp