golo skrev:Hvor har den informasjonene fra? På toll.no står det fortsatt 200 kr. Jeg fikk pakke i dag med verdi 211 kr. Må betaler 174 i gebyrer og mva.
magne1972 skrev:Feil...
Frakten blir kun momsbelagt så lenge varens verdi overstiger 200. Er varens verdi over 200, blir det beregnet av hele beløpet.
Ellers er frakten ikke med.
På toll.no står hele systemet om dette.
FrodeNor skrev:Ketil skrev:Skjønner jeg godt Frode. Syntes faktisk ideen var så god at det nå er en på vei fra Hong Kong.
Har du et selvlaget styringsskap, eller finnes det et spesiallaget å få kjøpt?
Den er selvlaget.
Håper at bryggerommet er ferdig til jul, slik at jeg kan montere sammen utstyret
Elfa f.eks.tor.gilje skrev:FrodeNor skrev:Ketil skrev:Skjønner jeg godt Frode. Syntes faktisk ideen var så god at det nå er en på vei fra Hong Kong.
Den er selvlaget.
Håper at bryggerommet er ferdig til jul, slik at jeg kan montere sammen utstyret
El lite spm, hvor kan man kjøpe sånt et skap, finnes det noen linker.. :jaha: :jaha:
tor.gilje skrev:FrodeNor skrev:Ketil skrev:Skjønner jeg godt Frode. Syntes faktisk ideen var så god at det nå er en på vei fra Hong Kong.
Den er selvlaget.
El lite spm, hvor kan man kjøpe sånt et skap, finnes det noen linker.. :jaha: :jaha:
John P skrev:Staten har faktisk skrudd opp toll grensa til hele 216kr (!) Wow.. Første gang siden 70 tallet.magne1972 skrev:Hvis du kommer over 200,- gjør nok den norske stat en skikkelig spansk en, og tar moms på frakten også.... Vi lever i et land som er glad i avgifter. dessverrelordmango skrev:Hvis jeg ikke tar helt feil så skal momsen kun regnes ut av prisen på det man kjøper, og ikke frakten i tillegg?