PID kontroll.

FrodeNor skrev:
Ketil skrev:
Skjønner jeg godt Frode. Syntes faktisk ideen var så god at det nå er en på vei fra Hong Kong.

Har du et selvlaget styringsskap, eller finnes det et spesiallaget å få kjøpt?

Den er selvlaget.
Håper at bryggerommet er ferdig til jul, slik at jeg kan montere sammen utstyret
:amen:
 
FrodeNor skrev:
Den er selvlaget.
Håper at bryggerommet er ferdig til jul, slik at jeg kan montere sammen utstyret
Hadde vært fint om du lagde en post om dette skapet, med litt bilder og info/tips. Kunne vært til stor hjelp for de som planlegger noe slikt selv. Men skal ikke tvinge deg, det er sikkert en del stress  :p

Ehm, kanskje eg først og fremst tenkte på meg selv. Eg har planer om å lage noe lignende, men mangler teorien bak. Så vet ikke helt hvordan det hele "henger sammen". Leser meg opp på de få kilder eg har funnet (f.eks electric brewery). Ser at man kan få tak i deler veldig billig på ebay.
 
Krille skrev:
FrodeNor skrev:
Den er selvlaget.
Håper at bryggerommet er ferdig til jul, slik at jeg kan montere sammen utstyret
Hadde vært fint om du lagde en post om dette skapet, med litt bilder og info/tips. Kunne vært til stor hjelp for de som planlegger noe slikt selv. Men skal ikke tvinge deg, det er sikkert en del stress  :p

Ehm, kanskje eg først og fremst tenkte på meg selv. Eg har planer om å lage noe lignende, men mangler teorien bak. Så vet ikke helt hvordan det hele "henger sammen". Leser meg opp på de få kilder eg har funnet (f.eks electric brewery). Ser at man kan få tak i deler veldig billig på ebay.

Jeg hadde tenkt til å opprette en post, hvor jeg legge ut bilder, utstyrsliste og koblingsksjema. Bryggeristanden er ferdig snekra. Mangler bare maling.
 
RawRoffe skrev:
Ble litt inspirert, kjøpte denne pakka til USD 44: http://rover.ebay.com/rover/0/e1100...20782850999&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123

Siden den havner femtilappen for høyt tenker jeg det blir kake til fredagskaffen på tollterminalen på alnabru, og etpar ekstra uker å vente. Men bortsett fra det se det ut som en bra pakke?

Skal brukes for å styre temp i et herms-oppsett, med kobberrør, gammal igloo drikkekjøler fra fretex og element fra vannkoker.

Eg har bestillt og fått dette utstyret her, vi sitter nå her og prøver og koble det opp er det noen som har koblet dette her?
finner ikkje noe koblings skjema vi har fått liv i piden men slitter med og finne ut hvordan vi skal koble ssr.
 
Koble hvordan?

PID        SSR
6    ----  4
8  -----  3

Pin 6 på pid er - for ssr, og ssr sin pin 4 er -...

Også kobler du bare pin 1 og 2 på ssr'en som om det var en bryter på 220 volten til varmekilden som skal styres.
 
Tom.I skrev:
Vi har koblet det slik og fått lys i ssr men vi får ikkje noe strøm ut fra 1 og 2 på ssr :jaha:

Koble som bryter skrev jeg, hvorfra skulle strømmen liksom komme? :)

punkt 1 og 2 på ssr'en må sees på som et rele, eller en bryter, dvs, den bare åpner og lukker en kontakt.

Så hvis du tar en skjøteledning, og kapper f.eks bare den blå lederen og kobler den på 1 og 2, så vil du får effekten du er ute etter.
 
Tom.I skrev:
Vi har koblet det slik og fått lys i ssr men vi får ikkje noe strøm ut fra 1 og 2 på ssr :jaha:
SSR fungerer bare som bryter. Koble spenning fra stikkontakt f.eks. 1 til varme-element, 2 til pid. Deretter ut fra pid til andre tilkoblingen på varme-elementet.
 
John P skrev:
magne1972 skrev:
lordmango skrev:
Hvis jeg ikke tar helt feil så skal momsen kun regnes ut av prisen på det man kjøper, og ikke frakten i tillegg?
Hvis du kommer over 200,- gjør nok den norske stat en skikkelig spansk en, og tar moms på frakten også.... Vi lever i et land som er glad i avgifter. dessverre
Staten har faktisk skrudd opp toll grensa til hele 216kr (!) Wow.. Første gang siden 70 tallet.

Hvor har den informasjonene fra? På toll.no står det fortsatt 200 kr. Jeg fikk pakke i dag med verdi 211 kr. Må betaler 174 i gebyrer og mva.
 
Det var et forslag som kjære jens og co nedstemte, så det ble ikke vedtatt.
Kom vel egentlig ikke som en bombe det....
 
magne1972 skrev:
Det var et forslag som kjære jens og co nedstemte, så det ble ikke vedtatt.
Kom vel egentlig ikke som en bombe det....

Der er det vel ikke noe stor forskjell mellom partiene. kanskje Frp hadde økt denne grensen men det er ikke nok for å få min stemme.

Jeg synes gebyret til posten skulle vært regulert. drøyt å betale 120 kr i gebyr for en pakke verdt 211 kr.
 
Hei!


Kan man regulere effekten med ovenstående pid?  Tid på/av?
Evt. Prosent?
Noen som vet?


Kenneth
 
Tilbake
Topp