GodesetBrygg
Norbrygg-medlem
Hvem er det som har tilt i norge?
Vet ikke om noen. Jeg handlet mine fra selskapet i USA.
Hvem er det som har tilt i norge?
hør med Brewshop. Virker som de er flinke til å skaffe det folk vil haHvem er det som har tilt i norge?
Ser meget bra ut Dag Frode
Ser den bygger på highchart som også jeg bruker. Meget pent
Legger du opp til en betaltjeneste, eller vil den forbli åpen?
Noen hundre timer * 3.14Full forståelse for betalbare tjenester. Regner med du har lagt ned noe hundre timer
Og som i tillegg begrenser tilgangen på smaksprøver underveis?! [emoji33]Hva skal jeg med ei oechslevekt som koster nesten 40 ganger så mye som den jeg bruker nå - og som er mindre nøyaktig?
Og hvorfor vil jeg ha SG målt i sanntid?
Jeg vil ikke det. Jeg vil tappe en prøve, senke hydrometeret i den, lure på om det er 1.012 eller 13 og banne over at det ikke er mulig å være sikker , og så vil jeg helle den over i et glass og smake på den. Det er det som er å brygge.
Sorry. Værs'go neste.
edit: Hva er sann tid? Det du gjør con amore måles ikke i digital tid.
For egen del må jeg innrømme at jeg var kjapp med å forhåndsbestille. Brygger på et landsted som ligger cirka en 30 min kjøretur unna der jeg bor. Derfor rigger jeg gjerne et webkamera for å overvåke gjærlås og temperatur.
Synes det er vanskelig å være helt sikker på om forløpet blir helt riktig. En annen usikkerhet ligger også i det å måle OG og FG med økslevekt. Liker best å måle OG med refraktometer. Dersom OG kan måles med refraktometer og FG beregnes gjennom antallet bobler synes jeg det er artig/nyttig. (Kan jo uansett kontrollmåle med økslevekt.)
Allikevel, alt vi har brygget så langt har glidd ned på høykant uten bekymring til riktig prosent eller gjæringstempratur. Gleden og nødvendigheten av å prøvesmake underveis vil ikke dø. En snedig ny duppe-dings, dersom den fungerer som forutsatt, gjør bare gleden enda større. Hva er vel mer "important" og givende enn fine grafer og statistikk når veloverveide uttalelser om denne batchen kontra de forrige skal bringes til bords .
Da må du huske å betale til Highcharts for kommersiell bruk.Noen brygg blir gratis pr. bruker, men deretter vil det nok blir betalings tjeneste. Har mange nye spennende ting som kommer i systemet.