protto's b(r)yggeri

Ser bra ut. Kva er avstanden fra kanten av holet og ned, hvis silbunnen ligg på ei flat overflate? Takk for bilder!
 
Det stemmer, sjølv når eg steppar opp frå feks 65 °C til 78 °C så kokar ikkje vatnet. Høyrer brusing og vatnet er sikkert godt over 80 °C men alldri i nærheiten av å koke.
[/quote]

Hvis elementet går for fullt hele tiden, så foretas oppsteppingen ved å redusere hastigheten på gjennomstrømmingen, og dermed økt varmeveksling? 
 
Svein Erik skrev:
Det stemmer, sjølv når eg steppar opp frå feks 65 °C til 78 °C så kokar ikkje vatnet. Høyrer brusing og vatnet er sikkert godt over 80 °C men alldri i nærheiten av å koke.

Hvis elementet går for fullt hele tiden, så foretas oppsteppingen ved å redusere hastigheten på gjennomstrømmingen, og dermed økt varmeveksling? 
[/quote]

Nei, PID'en kontrollerar dette. Den gir elementet akkurat nok effekt til å holde innstilt temperatur. Når eg vil steppe opp stiller eg bere inn den nye tempen på displayet til PID'en og den sørgar for å justere effekten til elementet.

Sirkulasjonshastigheita er nermast konstant, om den ikkje var det vile fortsatt PID'en regulere effekten i henhold.
 
Du har kanskje svart på dette tidligere i tråden, men hvor lang tid bruker du på å øke temperaturen i mesken?
 
Gahr skrev:
Du har kanskje svart på dette tidligere i tråden, men hvor lang tid bruker du på å øke temperaturen i mesken?
Har ikkje nøyaktig tall men fra typisk mesketemperatur til utmesk, ca 20 minutt.

Edit: mogeleg nærare 30 min.
 
RuneS skrev:
Kan bekrefte at HERMS med sløyfa i HLT er temmelig trege greier. Jeg har riktignok bare 2m 12mm rør i en 34L kjøleboks. Det duger egentlig mest til å holde mesketempen som kompensasjon for varmetap til pumpe, koblinger og slanger i resirkuleringssløyfa. Brukte i allefall 30 min på å heve mesketempen fra 60 til 64 grader i en mesk med 6kg malt + 21 L vann. Hadde da sensoren ved utløpet. Nå har jeg sensoren i HLT, og legger meg 5 grader over mesketempen. Det holder den stabil.

Stilig opplegg det der protto  :amen: Du har tydeligvis mekke-kløen!

Kor mykje effekt brukar du i HLT til dette? Det kan godt vere at det ville funka litt bedre med ein lenger og tynnare koparspiral. Det vil vere ein avvegning i forhold til effekt og sirkulasjonshastigheit. Det vesentlege uansett system er at ein skal klare å holde ønska mesketemperatur ut frå varmekjelda stabil, og ikkje måtte vente til vørteren har sirkulert fleire ganger gjennom maltsenga før ein når settpunktet.

Med spiralen i HLT vil ein måtte varme volumet av mesken + volumet av HLT når ein ynsjer å steppe opp til neste temperaturtrinn. Det krever mykje meir effekt enn om ein berre treng å tilføre energien til mesken.

Slik du tenker med å ha sensoren i HLT og holde konstant temp der trur eg er fornuftig i forhold til å prøve å regulere eit stort og tregt system. Så lenge du har ellers konstante parameter som sirkulasjonshastigheit, varmetap osv. trur eg det er fornuftig ja.

Ja eg har litt mekke-kløe, det gjeld ikkje berre bryggegreier er eg redd  :laugh: Som magne1972 sa så er einaste medesinen mot det: å bygge noko  ;D
 
protto skrev:
Kor mykje effekt brukar du i HLT til dette? Det kan godt vere at det ville funka litt bedre med ein lenger og tynnare koparspiral. Det vil vere ein avvegning i forhold til effekt og sirkulasjonshastigheit. Det vesentlege uansett system er at ein skal klare å holde ønska mesketemperatur ut frå varmekjelda stabil, og ikkje måtte vente til vørteren har sirkulert fleire ganger gjennom maltsenga før ein når settpunktet.

Med spiralen i HLT vil ein måtte varme volumet av mesken + volumet av HLT når ein ynsjer å steppe opp til neste temperaturtrinn. Det krever mykje meir effekt enn om ein berre treng å tilføre energien til mesken.

Slik du tenker med å ha sensoren i HLT og holde konstant temp der trur eg er fornuftig i forhold til å prøve å regulere eit stort og tregt system. Så lenge du har ellers konstante parameter som sirkulasjonshastigheit, varmetap osv. trur eg det er fornuftig ja.

Ja eg har litt mekke-kløe, det gjeld ikkje berre bryggegreier er eg redd  :laugh: Som magne1972 sa så er einaste medesinen mot det: å bygge noko  ;D

Jeg har et 2,2kW element i boksen. I tillegg til termostatsensoren, til stc1000 forøvrig, her jeg et analogt inlinetermometer rett før utløpet, så jeg har god kontroll. Uansett er det bra treghet i hele mesken dersom du ikke rører av og til. Har et 3. termometer fra ut200 midt i mesken.

Fant ut at å koke opp vann i en vannkoker på siden av oppsettet egentlig er den enkleste måten å komme opp på utmesktemp  :)

Byggekløen har nok jeg et snev av også. Brygging er således en grei hobby. Før var det sykkelbygging. Det er mye dyrere  :eek:
 
protto skrev:
Gjennomføring er denne: http://MoreBeer.com/view_product/17413/102355/Stainless_Nipple_-_1_2"_x_1.5_Threaded     Det er lettare å få denne tett sidan den har eit parti på midten utan gjenger. Pakningane ligg mot den slette flata på nippelen og tettar mot den samtidig med at dei tettar mot veggene på dunken. Hadde sikkert vore nok med pakning på eine sida med denne løysningen, men eg har på begge sider.

Tror du en nipple på 1/2" x 1" vil være lang nok?
 
Yngve J skrev:
Tror du en nipple på 1/2" x 1" vil være lang nok?

Ja det er den om du brukar ein o-ring og ein mutter på kvar side. (flat pakning + skive + mutter vil bugge for mykje). Det einaste er at o-ringane vil ikkje då tette mot nippelen fordi denne er heilgjenga. I praksis trur eg det går fint. Ta på litt gjengetape på heile nippelen om det ikkje blir tett utan.

Fordelen med o-ring i forhold til dei flate pakningane er at o-ringen ligg i eit spor i mutteren som hindrar at o-ringen blir skvisa ut når du strammar opp.
 
Hvor får man tak i 1/2 " flat pakning (regner med at denne må være av teflon) her til lands, evnt noe som kan erstatte flat pakning?
 
Min erfaring er at ovnssilikon lett sprekker om man drar til litt for hardt. Gummipakninger fra et slikt ark jeg har linket til taler det aller meste.. Jeg har brukt den tykkeste jeg fant (2mm??)
 
Tilbake
Topp