protto's b(r)yggeri

Næringsmiddel, schznæringsmiddel.  ;D

I såfall er vel silikon det beste, om enn kanskje ikke det mest driftssikre.

Det beste eg har funne er dei orange silikon O-ringane som ein får fra diverse amerikanske bryggesjapper i samen med myttrane med O-ring spor. Vanlege svarte O-ringar funkar også men eg veit ingenting om næringsmiddelkvaliteten på desse.

Hva bruker du til hulltaking? Konisk eller vanlig bor? Det ideelle hadde jo vært å fått tak i 7/8" konsik bor, men da må man vel få det fra statene.

Momentum (nå "tools momentum" tror jeg) i stålfjæra (9???) har et enormt utvalg av Oringer og simringer (handlet en del til båten der). Kanskje de også har noe av silikon? Verdt en telefon kanskje?

Yngve J skrev:
Hva bruker du til hulltaking? Konisk eller vanlig bor? Det ideelle hadde jo vært å fått tak i 7/8" konsik bor, men da må man vel få det fra statene.

Brukar stegbor som går fra 6-22mm i 2mm trinn, har hatt den i mange år og huskar ikkje heilt kvar den kjem frå men trur CO eller Biltema.
22mm er omtrent det samme som 7/8".

I dag brygga eg 40l IPA og samtidig testa eg kjele-i-kjele bryggeriet. Laga eit forsøk på vørterøl.
5kg malt (4kg pale, 0,5kg munic, 0,5kg mørk krystall) meska i 20l vatn. Varme vatnet til 70 °C, senka maltkjelen sakte nedi og lot malten absorbere vatnet. Dette måtte gjerast forsiktig så det ikkje skulle renne over kanten på gryta.
Havna på ca 67 °C når malten var rørt ut. Hadde sikta på 65 °C så eg bomma litt. Iom. at det skal bli vørterøl spelar det ingen rolle.
Resirkulerte med pumpa under heile meskinga, og silebotnen som er laga av perforert rustfri plate med 2mm hol fungerte heilt prima.
Temperaturen sank etterkvart ned til 65 °C som innstillt på PID'en, og etter det holdt den stabil temp med avvik på +/-0,2 °C, noko som må vera veldig bra. Temperaturen i sjølve mesken var og veldig stabil og jevn.

Etter ein times mesking løfta eg ut maltkjelen og satte den over kokaren på to trepinnar og lot den renne av seg. Helte over 6l varmt vatn for å vaske maltsenga samtidig som eg stilte PID til rett over 100 °C.
Etter eit kvarters tid kokte det. Lokket på gløtt og kokinga var passe. Humla med 20g EKG, og kokte totalt 30 minutt. Etter koking køyrde eg pumpa slik at eg fekk whirlpooleffekt i gryta, noko som kan sjåast på bilde var effektivt.
Vørteren vart veldig klar og fin. Enda med 20l vørter med Sg 1,055. Det gir effektivitet på 73%. Trur eg skal klare å tyne den opp til over 75% ved å køyre utmesksteg på 78 °C, skylle med varmare vatn/meir vatn. Og ev. knuse malten litt finare, noko eg trur kan gå bra med den silbotnen eg brukar.

Alt i alt eit veldig kjekt bryggeapparat!

Har fått plassert temperatursensoren slik at tuppen stikk inn ca 10-15mm i kjelen. Tanken er at den då virkar både ved sirkulering av vørter under mesking og under koking og nedkjøling. Ov ved oppvarming av vatn sjølvsagt.

Vedlegg

• 2012-02-26 11.26 rez.JPG
    529,4 KB · Sett: 1.396
  • 2012-02-26 13.31 rez.JPG
    2012-02-26 13.31 rez.JPG
    297,1 KB · Sett: 1.512
  • 2012-02-23 19.12 rez.JPG
    2012-02-23 19.12 rez.JPG
    523,5 KB · Sett: 1.418
Litt trøbbel med å laste opp bilder så rekkefølgen blei litt feil.....

Vedlegg

• 2012-02-26 11.57 rez.JPG
    2012-02-26 11.57 rez.JPG
    666,2 KB · Sett: 1.385
  • 2012-02-26 12.39 rez.JPG
    2012-02-26 12.39 rez.JPG
    413,7 KB · Sett: 1.379
Likte godt inline termo-proben du har montert. Hvor lang er selve proben på denne?
Er det også en overgang du har fra 1/2" til størrelsen på proben?

Likte også MD pumpen. Er dette MD10 modellen?

Vedrørende montering av probe!

Ikke enkelt å forklare dette, men slik proben er montert nå har du vørterstrømmen mot proben.
Partikler kan samles og plugge gjennomstrømningen.

En probe vil alltid redusere rør tverrsnittet. Man bør derfor søke å føre vørterstrømmen vekk fra proben.

Så hvis du bytter plass på inn/ut på T-stykket vil du få et T-stykke som er hydraulisk mer selvrensende!

Ikke lett å forstå hva jeg mener, men for de som forstod det er løsningen såre enkel!

Pål_M skrev:
Vedrørende montering av probe!

Ikke enkelt å forklare dette, men slik proben er montert nå har du vørterstrømmen mot proben.
Partikler kan samles og plugge gjennomstrømningen.

En probe vil alltid redusere rør tverrsnittet. Man bør derfor søke å føre vørterstrømmen vekk fra proben.

Så hvis du bytter plass på inn/ut på T-stykket vil du få et T-stykke som er hydraulisk mer selvrensende!

Ikke lett å forstå hva jeg mener, men for de som forstod det er løsningen såre enkel!

Det er såpass mykje større innvendig diameter i T-stykket og gjennomføringen at det ikkje blir problem med oppsamling av partiklar. Har iallefall ikkje opplevd det. Tippar heile maltkorn kan passere her. Plasseringen av temperatursensoren er ikkje tilfeldig, og er nøye gjennomtenkt ;)

Aleksander_B skrev:
Likte godt inline termo-proben du har montert. Hvor lang er selve proben på denne?
Er det også en overgang du har fra 1/2" til størrelsen på proben?

Likte også MD pumpen. Er dette MD10 modellen?

Proba er 100mm lamg og har M8 gjenger innerst. Eg ville ha den til å stikke akkurat inn i kjelen for at den skal fungere både som inline, og som termometer under oppvarming og koking og nedkjøling.

Overgangen er først ein redus fra 1/2" til 1/4"NPT. Så ein 1/4" til M8 som eg har laga sjølv. Har ikkje funne ut om slike er å få tak i. Alternativet er å kjøpe probe med 1/4 eller 1/2" gjenger. Iom. eg har mogelegheiten til å lage slike deler sjølv har eg laga overgangen slik at den plasserar tuppen på proba akkurat der eg vil ha den.

Pumpa er MD-10. Perfekt til denne størrelsen bryggeri. Plenty med flow under mesking, må strupast med kuleventilen. Og kraftig whirlpool etter koking.

Hmm, redusert størrelsen på alle bilda men får fortsatt ikkje alle til å vise skikkeleg. Størrelsen er no mellom 200 og 600k. Skulle vel ikkje vere for mykje det?

Edit: ser ut som det har ordna seg.

Liker den snedige whirlpool-svanehals-rørløsningen din. Du skule ikke hatt et bilde av den fra en annen vinkel?

Bård skrev:
Liker den snedige whirlpool-svanehals-rørløsningen din. Du skule ikke hatt et bilde av den fra en annen vinkel?

Jau jøsses. Det er berre eit 12mm koparrøyr med to bend på og ein overgang til 1/2" røyrgjenger(Biltema). Brukar den under mesking med struping på kuleventilen, og under whirlpooling med full flow.
Tredde på ein silikonslangebit for isolasjon (ikkje så lett å brenne fingrane då), og så sitter røyret på ein måte litt stødigt når lokket er på.

Under meskinga let eg berre vørteren strøyme utan noko form for overrislingsanlegg og vørteren flyt fint i ein roleg sirkel på toppen av maltsenga.

Vedlegg

• 2012-02-28 16.59.59.jpg
    2,1 MB · Sett: 1.899
  • 2012-02-28 17.01.09.jpg
    2,7 MB · Sett: 1.840
  • 2012-02-28 17.01.25.jpg
    2,4 MB · Sett: 1.853
Veldig fiffig patent!

Blir nok å finne i gamlebyen til neste bryggedag om jeg kan være så freidig å stjele den.  :)

Tilbake
Topp