protto's b(r)yggeri

Yngve J skrev:
Hvor langt opp på gryta er krana montert?

Det var hol i gryta frå før, så eg utvida det litt for 1/2"x1-1/2" nippelen (22mm). Men så langt ned som mogeleg vil eg sei er bra.

Ny pumpe i hus. Pumpa er kjøpt på ebay og er ny og ubrukt pumpe av typen March TE-5S. Den kom originalt med luftmotor, så litt modifisering måtte til.
Bytta luftmotoren med ein trefas industrimotor på 250w. Adapteret passa nesten, utvida berre skruehola litt.

På drivmagneten måtte eg maskinere eit adapter mot akslingen til den nye motoren.

Pumpa er laga av rustfritt 316 (syrefast), med kjeramisk aksling og karbonlager så den tåler det meste inkludert tørrkøyring.

Sjølv om pumpa er bra må eg sei at byggekvaliteten på IWAKI-pumpene går march ein høg gang.

Vedlegg

• 2012-04-10 20.13.14_resized.jpg
    2012-04-10 20.13.14_resized.jpg
    86,2 KB · Sett: 1.507
  • 2012-04-11 10.12.17_resized.jpg
    2012-04-11 10.12.17_resized.jpg
    406,1 KB · Sett: 1.509
protto skrev:
Pumpa er Iwaki MD 10l-220, 10lpm. Har to sånne pluss ei på 20lpm. Kjøpt på e-bay. Tekniske data seier max 80º men dei er laga av PP (eigentleg fiberarmert sådan) så eg trur det går bra med kokande vørter også.
Har brukt den til å whirlpoole med og det funka kanonbra. Ein fin ball med pellet-graps i midten av gryta etter tapping.

Må du plukke ut kjøleren og fortsette med whirlpool en stund til for å få så fin oppsamling av humle og trub?

Bjarte H skrev:
protto skrev:
Pumpa er Iwaki MD 10l-220, 10lpm. Har to sånne pluss ei på 20lpm. Kjøpt på e-bay. Tekniske data seier max 80º men dei er laga av PP (eigentleg fiberarmert sådan) så eg trur det går bra med kokande vørter også.
Har brukt den til å whirlpoole med og det funka kanonbra. Ein fin ball med pellet-graps i midten av gryta etter tapping.

Må du plukke ut kjøleren og fortsette med whirlpool en stund til for å få så fin oppsamling av humle og trub?

Nei, stoppar pumpa etter at kjølingen er over. Lar kjølaren stå i. Tappar umiddelbart eller ventar litt om det er brukt masse humle eller at det ser ut til å bli mykje trub.

Filisofien er å "messe" minst mogeleg med brygget etter at kokingen er over, så kjølaren og lokket er på til det er tappa på gjæringsdunk.

Det høres bra ut. Jeg tenker litt på om jeg skal ha fastmontert dyppkjøler eller motstrømskjøler neste gang. Var litt redd for at dyppkjøleren ville lage turbulens i whirlpoolen, men det ser jo ut til å fungere bra hos deg :)

Bjarte H skrev:
Det høres bra ut. Jeg tenker litt på om jeg skal ha fastmontert dyppkjøler eller motstrømskjøler neste gang. Var litt redd for at dyppkjøleren ville lage turbulens i whirlpoolen, men det ser jo ut til å fungere bra hos deg :)

Syns det funkar bra. Det vil alltid kome litt rusk og rask med sjølvsagt, men eg trur ikkje kjølaren lagar nevneverdige problem.

Testa den nye pumpa mi på sist brygg og då måtte eg throttle den ned ganske kraftig for å ungå plasking i gryta. Når eg var nedi 25 grader opna eg på fult og då sto skummet opp under lokket :)
Litt vel kraftig for 40l-bryggeriet mitt, men burde passe bra til 1hl-bryggeriet.

Men trubet og humla låg fint igjen i kjelen etterpå.

Høres bra ut! Jeg leste noe om oppriving av hot trub ved kraftig- og eller lenge kjøring av pumpe, som kunne resultere i at det ikke felte ut så lett. Hvor aktuelt det er vet jeg egentlig ikke. Pumpa passer vel meget godt til hl-bryggeriet :)

For ei god stund sidan byggde eg ei fatvaskemaskin av eit gammalt rustfritt kar. Sveisa på fire bein av 38mm meierirøyr, lodda i gjennomføringar og monterte eit varmeelement frå ein vatnkokar og termostat frå ein gammal varmtvatnberedar.

Laga den først til eit fat men med plass til utvidelse til to. Det er montert spray-ball fra V&B som sprayar vaskevatnet inne i fatet og slangar med koblingar til gass inn og øl ut slik at alt blir gjennomspylt.

I går byggde eg den ut til å ta to fat i slengen. Brukar pumpe til å spyle vaskevatnet inni fata. Pumpa er av typen Rover novax fra V&B. Har også testa den nye March TE-5S-MD pumpa mi og den funkar også ganske greit til vaskemaskina. March-pumpa er meir stillegåande.

Pumpa står utvendig og er kobla til via slangar. På tilkoblingen for vatn inn har eg satt på ein vanleg gardenakobling slik at eg kan spyle fata med reint vatn før og etter vask.

Når eg vaskar fyller eg opp med varmt vatn frå springen, slenger oppi to tablettar med maskinoppvaskmiddel og set fata opp ned over spray-ballen. Koblar slangane til inn- og utventilane og startar pumpe og varmeelement.
Lar stå i ein times tid, og resultatet er gullande reine fat.
Spuler gjennom med reint vatn, og så desinf. med Star san som vanleg.

Vedlegg

• 2012-05-05 21.49r.JPG
    2012-05-05 21.49r.JPG
    155,3 KB · Sett: 571
  • 2012-05-06 12.05.11r.JPG
    2012-05-06 12.05.11r.JPG
    181,4 KB · Sett: 587
Meget pent :)
Jeg sysler med tanker på en flaskevaskemaskin selv. Pumpe er (som vanlig) en av utfordringene. Den trenger ikke være næringsmiddelgodkjent, men må tåle minst 80 graders vann og levere nok trykk til å spyle 24 flasker innvendig gjennom separate dyser. Lett å finne til høy pris, vanskeligere å finne billige...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

EspenL skrev:
Meget pent :)
Jeg sysler med tanker på en flaskevaskemaskin selv. Pumpe er (som vanlig) en av utfordringene. Den trenger ikke være næringsmiddelgodkjent, men må tåle minst 80 graders vann og levere nok trykk til å spyle 24 flasker innvendig gjennom separate dyser. Lett å finne til høy pris, vanskeligere å finne billige...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Hva med å slakte en gammel vaskemaskin/oppvaskmaskin?

Har sett litt på den senkbare pumpa ja. På tilsvarende pumpe på biltema står det imidlertid max 35°C. Tipper dette er for at motoren ikke skal gå varm, så hvis det er mulig å koble denne til slik at den ikke ligger inne i vanntanken så tåler den nok mer. Noen som har erfaring med dette?
http://biltema.no/no/Fritid/Hage/Vanning-og-Pumper/Nedsenkbar-vannpumpe-17971/

Har også lurt på å demontere en gammel oppvaskmaskin for å ta ut "spylepumpa", men har ikke funnet en som er billig nok i Bergen ennå ;) Var bare timer unna å få en gratis. Tipper at en gammel oppvaskmaskin er best, har sett kommetarer om at nye maskiner har pumper som er så integregret at det er vanskelig å koble dem på andre ting. Lensepumpe fra vaskemaskin tror jeg har for lite guff.

Kanskje man kunne laget en kappe med vannkjøling rundt kroppen på pumpa for å holde denne kald selv om bassenget er varmt? Høres unødig komplisert ut, men er villig til å prøve mye for å slippe å betale dyrt for pumpe...

Edit: Tror det er på tide å starte en egen tråd for flaskevaskemaskinen...  :)

Hei,

Kult bryggeri du har! Hvilken tilsetning og hvor stor mengde bruker du for å få humla til å pakke seg så godt (i tillegg til whirlpoolen)?

Simen J skrev:
Hei,

Kult bryggeri du har! Hvilken tilsetning og hvor stor mengde bruker du for å få humla til å pakke seg så godt (i tillegg til whirlpoolen)?

Thanks.

Har "alltid" brukt Irish Moss, ca ei klype ;) Men på sist brygg brukte eg ein tablett Protafloc.

For tidleg å sei kva som er best, men eg trur begge har ein viss effekt. Får somregel ganske klar vørter, det er eit godt utgangspunkt for klart øl, men ein kan nok få klart øl med litt trub i gjæringskaret også (og omvendt).

Trur Protafloc/Moss kun har effekt på proteinutfelling (trub), humla må enten filtrerast på eit vis, eller samlast i midten vha. whirlpool.

protto skrev:
Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.

Du er ikkje den einaste som syslar med slike tankar….  Flaskevasking tek altfor mykje tid. 

katla skrev:
protto skrev:
Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.

Du er ikkje den einaste som syslar med slike tankar….  Flaskevasking tek altfor mykje tid. 

Lenge leve latskapen :)

Har vært på Biltema i dag for å kjøpe deler til kopi av whirlpool dingsen din :)

Brukte du rørbøyerverktøy eller varma du opp og forma kobberet for hånd?

Tilbake
Topp