Yngve J skrev:Hvor langt opp på gryta er krana montert?
protto skrev:Pumpa er Iwaki MD 10l-220, 10lpm. Har to sånne pluss ei på 20lpm. Kjøpt på e-bay. Tekniske data seier max 80º men dei er laga av PP (eigentleg fiberarmert sådan) så eg trur det går bra med kokande vørter også.
Har brukt den til å whirlpoole med og det funka kanonbra. Ein fin ball med pellet-graps i midten av gryta etter tapping.
Bjarte H skrev:protto skrev:Pumpa er Iwaki MD 10l-220, 10lpm. Har to sånne pluss ei på 20lpm. Kjøpt på e-bay. Tekniske data seier max 80º men dei er laga av PP (eigentleg fiberarmert sådan) så eg trur det går bra med kokande vørter også.
Har brukt den til å whirlpoole med og det funka kanonbra. Ein fin ball med pellet-graps i midten av gryta etter tapping.
Må du plukke ut kjøleren og fortsette med whirlpool en stund til for å få så fin oppsamling av humle og trub?
Bjarte H skrev:Det høres bra ut. Jeg tenker litt på om jeg skal ha fastmontert dyppkjøler eller motstrømskjøler neste gang. Var litt redd for at dyppkjøleren ville lage turbulens i whirlpoolen, men det ser jo ut til å fungere bra hos deg
Hva med å slakte en gammel vaskemaskin/oppvaskmaskin?EspenL skrev:Meget pent
Jeg sysler med tanker på en flaskevaskemaskin selv. Pumpe er (som vanlig) en av utfordringene. Den trenger ikke være næringsmiddelgodkjent, men må tåle minst 80 graders vann og levere nok trykk til å spyle 24 flasker innvendig gjennom separate dyser. Lett å finne til høy pris, vanskeligere å finne billige...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Simen J skrev:Hei,
Kult bryggeri du har! Hvilken tilsetning og hvor stor mengde bruker du for å få humla til å pakke seg så godt (i tillegg til whirlpoolen)?
protto skrev:Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.
katla skrev:protto skrev:Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.
Du er ikkje den einaste som syslar med slike tankar . Flaskevasking tek altfor mykje tid.