Pumpe

Hei!

Er på utkikk etter en billig og bra nok pumpe til mitt behov, og mitt behov er å bruke den til resirkulasjon av mesk/HERMS.
Troa på en slik en? Er jo nesten gitt for pengene, og nesten så billig at det ikke gjør noe at den ikke fungerer..

http://www.ebay.com/itm/New-Magnetic-DC-12V-Electric-Brushless-Centrifugal-Water-Pump-3M-Fountain-HOT/151182923799?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D163%26meid%3D3316618088155027814%26pid%3D100005%26prg%3D1088%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D360677103263%26
 
Jeg kjøpte to stykker jeg og. Kan kjøre den igjennom en test når jeg får dem og oppdatere litt med erfaring her etterpå. Liker jo at en kan få to stykker til under momsgrensa og...
Jeg kommer nok sikkert til å kjøpe enda en hvis disse to fungerer. Jeg ser jo for meg at dagen kommer når den ene ryker. Jeg har hørt snakk om at gjenger på impeller er det som ryker på pumper som er laget av polysulfon. Og hvis jeg da har en i reserve så går i hvertfall ikke bryggingen til helvete. Å bytte om tar bare et minutt og to. Regner med det går an å kjøpe inn en x-pack av impellere og. Da har jeg pumpeoppsett til herms'en til under 400 med reserve. Kaller det sweet.

Takker for linken. Jeg har sett på pumper og vært litt i villfarelse.

For øvrig så minner jo begge disse som er linket til veldig på denne og: http://www.olbrygging.no/products/beer-brew-sirkulasjonspumpe-2 Bare en litt annen utforming men prinsipp og material er det samme.
 
Pumpa er nesten identisk med den jeg og andre har kjøpt tidligere. Samme spesifikasjoner, ampere etc, litt anderledes i tilkoblingene.  Funker kjempebra til sirkulering og tåler fint kokende vørter, men den blir ltt svak ved mye motstand.
Den greier fint å sirkulere i Igloo kjøleboksen med stor kobbermanifold, men i gryta jeg har 22,5 cm silbunn fra Bryggselv stopper det opp.
Kan være det er jeg bare har fått stuck mash pga malingsgraden med Corona mølle da.

Den fra Ølbrygging er forresten 24 volt, så den er vel mye kraftigere.
 
Tilbake
Topp