"kopiere" etiketter

Joi

Hoy hoy hoy

Sitter å leker meg med Adobe Illustrator og forsøker å komme på noen gode ideer til mine 2 første brygg. Er det "lov" å kopiere kjente øl-etiketter til sine hjemmebrygg?

Liker BrewDog sine etiketter, og kunne tenkt meg noe i samme stilen.

Hva sier folket?

/Joachim

Så lenge du ikkje skal selge noke er vel alt lov
abymuny7.jpg

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Utkast til etikett til min første batch med juleøl...

hoppy%20jul.png

Hvilke info burde jeg ha med på etiketten?

/Joachim

Det der synes jeg var en veldig kul tolkning av Brewdogs etikettema, og kan ikke forestille meg at Brewdog skulle ha noen problemer med den på et hjemmebrygg, en high five tror jeg heller du hadde fått fra den kanten (så lenge du ikke markedsfører den som Brewdogvare på en fake pub i kina :) ). Det eneste kjipe er jo selvsagt at du kjører dem på 0,5-flasker og ikke samme flasker Brewdog bruker :)

Av info synes jeg noen ganger det er greit å ha med ingredienser, hvis ikke jeg istedet har med noen ord om åssen øllen ble til, et eller annet som skjedde under brygginga og hvorfor den heter akkurat det den gjør, men av info er det ikke noe som er riktig eller feil.
Du har med navn og styrke, det ser jeg som viktigst, og kanskje noe mer konkret om hva slags øl det er, via enten typebetegnelse eller noe man finner igjen i smaken.

Men bortsett fra info synes jeg etiketten er kul som den er!

Takk for tilbakemelding!

Har 2 batcher på gang. Juleølet (batch 1) skal flaskes på 0,5 liters flasker med patentkork (føler disse flaskene gir litt mer "julelook"). Batch 2 skal flaskes på 355 flasker (dette er en brooklyn IPA).

Vurderer å kjøre på med mer informasjon, men da blir det mest sannsynlig i form av en liten etikett på baksiden.

Utkast til etikett for batch 2:

blonde%20skull.png

/Joachim

Tilbake
Topp