Jeg gjør det samme, og det går fint hver gang. Flaskene er helt like uansett leverandør, det er bare "etiketten" som er forskjellig.Ikke spørre, bare bytte inn med største selvfølgelighet!![]()
Skal vi bruke erfaringene her er det ikke en relevant problemstilling. Jeg har aldri tenkt tanken på at det kan være en problemstilling, og har heller aldri opplevd at noen av de aktuelle butikkene ikke vil ha retur flasker fra andre butikker.Da skal jeg prøve den taktikken neste gang. Bare litt kjedelig hvis de nekter, når jeg kommer med 12 flasker i innbytte![]()
Tømte akkurat en ombygd brannslukker som koster 600 å fylle p.g.a. lekkasje.Mindre plass dersom du har co2 i kjøleskap. Mer plass om du har 12 som @Rostad.
Mindre kostnad om du kjøper på tilbud. Langt billigere om du får lekkasje.
Og langt bedre tilgjengelighet
Nettopp. Litt pes å bytte gass når det er tomt på de små, men det er bedre enn å finne en 4-6 kg flaske tom pga lekkasje.. Jeg lar de store stå i dagesvis med to bar trykk i slangene og gjenskrudd flaske for å se om den holder trykket. Vrir og vender på koblingene når jeg går forbi for å se om det da lekker.Tømte akkurat en ombygd brannslukker som koster 600 å fylle p.g.a. lekkasje.
Det blir 20 Europris flasker.
For meg var det sikkerhetsventilen på det siste fatet jeg satt i kegeratoren som gjorde det.Nettopp. Litt pes å bytte gass når det er tomt på de små, men det er bedre enn å finne en 4-6 kg flaske tom pga lekkasje.. Jeg lar de store stå i dagesvis med to bar trykk i slangene og gjenskrudd flaske for å se om den holder trykket. Vrir og vender på koblingene når jeg går forbi for å se om det da lekker.
Det gjør de.Aktiv brannvern i Oslo trykktester vel også, tror jeg.
Datostemplinga sier 2027, så da ble jeg vel forsøke å få solgt så fort som mulig for å realisere eventuell (rest)verdi? Hva kan den være?Gassflaske har 10 års levetid før den må trykktestes. Har ikke funnet noen som trykktester for en fornuftig pris. Utløpsmnd står stempla på. Di kan være over dato allerede. Du får ikke fylt den om den er over dato. Verdi nær 0. Regulator er greiere. Nypris ca 1200-1300.
Tror ikke du får over 900.
Finnes det noen som tester og stempler ny dato på flaska er det plutselig en helt anna sak. Har noen ideer til hvor hadde det vært fint å vite for flere.
Jeg fikk ny dato på en gammel flaske hos SGSafety i stavanger. Finnes sikkert flere selskap som gjør det samme i landet.Datostemplinga sier 2027, så da ble jeg vel forsøke å få solgt så fort som mulig for å realisere eventuell (rest)verdi? Hva kan den være?
Takk, men jeg lurer først og fremst på å gå over til Sodastream permanent og selge min 4 kg-flaske, ikke trykkteste og deretter refille.Jeg fikk ny dato på en gammel flaske hos SGSafety i stavanger. Finnes sikkert flere selskap som gjør det samme i landet.
900,- betalte jeg, fikk den da tilbake full av gass.
Min oppsummering var:Takk, men jeg lurer først og fremst på å gå over til Sodastream permanent og selge min 4 kg-flaske, ikke trykkteste og deretter refille.
Det er min konklusjon også. Og for meg som ikke har bil, er det mindre strevsomt å bytte Sodastream-flasker enn å måtte slepe med en tung CO2-flaske på buss eller tog for å få den fylt.Min oppsummering var:
1) Billigere CO2 med "SodaStream" (egentlig hva enn de har på tilbud som ikke er SodaStream
2) Mindre konsekvenser ved lekkasje
3) Lettere tilgjengelig gass i et nødsfall
4) Næringsmiddelgodkjent gass (ikke viktig, men ingen ulempe)
5) En liten flaske CO2 tar mindre plass enn en stor, resten av flaskene kan lagres i boden
Så jeg fant ingen god grunn til å fortsette med brannslukker.
Spørs litt i hvilken mnd den går ut neste år. Men er neppe verdt mer enn et par hundre kroner.Det er min konklusjon også. Og for meg som ikke har bil, er det mindre strevsomt å bytte Sodastream-flasker enn å måtte slepe med en tung CO2-flaske på buss eller tog for å få den fylt.
Men for å forsøke igjen å presisere hva mitt opprinnelige spørsmål var: Hva er (rest)verdien om jeg vil selge min tomme, 4-kg CO2-flaske som går ut på dato i 2027?