Regulator fra Lund Teknik, problemer med hurtigkobling

Hei!

Trenger litt hjelp fra de opplyste.....

Har kjøpt en miniregulator m/2 utganger fra Lund Teknik (førstegangs fatbruker!), det viser seg da at jeg må ha hurtigkoblinger inn på regulatoren. Jeg drar da sporenstreks til Clasern og finner en med nippel som matcher innkjøpt armert slange i trykkluftreolen. Regner med at dimensjon på hurtigkoblingen vil være standard i forhold til trykkluft. SELVSAGT, stemmer ikke dette. Når jeg i går skal overføre min første batch til fat, så oppdager jeg at hurtigkoblingen er for stor for regulatoren.

Spørsmålet er da som følger:
Vil jeg kunne finne en slik hurtigkobling som er mindre enn de som brukes til vanlig trykkluft her i Norge, eller må jeg bestille fra Lund Teknik?

Tenkte å dra til Biltema i dag, men hvis noen forteller at det blir bomtur, så sparer jeg den turen.....

(for ordens skyld, på miniregulator m/1 utgang, så står det "Husk fittings!", noe som da ikke står på den m/2 utganger.....)
 
Ville vel sendt en e-post til Torben og hørt med han hva slags størrelse det er på hurtigkoblingen du mangler :)
Har også gjort samme feilen som deg og satsa på at en for luft passa, noe den ikke gjorde....
 
Håpet at noen med samme opplevelse hadde funnet en løsning som gjør at jeg kan få det jeg mangler på Biltema, Bauhaus eller clasern i dag. Drar avgårde til Biltema om en time for å prøve lykken :)
 
Ikke funnet noe på ovennevnte sjapper som kan brukes. Ser litt svart på å få tsjekkeren min på fat den uka her nå, med mindre noen vet hvor jeg får tak i riktig hurtigkobling i nærheten.
Apropos, har det noe for seg å få ølet på fat og karbonere naturlig uten tilgang på co2 i forkant av tapping? Dette kan da ikke være mye verre enn å karbonere på flaske, eller?

Blir muligens å få hurtigkobling fra Lund Teknik
 
Tilbake
Topp