renhold?

gustavf skrev:
olavni skrev:
Jeg synes det skal mer til enn evt litt rot med interne bestillingsrutiner før jeg vil kalle det en useriøs bedrift - så det vil jeg ikke kalle dem. Men som ny kunde gjør man sine tanker når 8 av 13 varer jeg ønsker å kjøpe hos dem, har vært utsolgt i 1-2 måneder. Har kontaktet dem på epost, og de skylder på en treg leverandør nede i Belgia. Ikke vet de noe om når de får varene heller.

Er dette varer som er merket som på lager i nettbutikken?

Jeg er enig i at de kunne være flinkere til å fjerne varer fra nettbutikken, men ellers opplever jeg dem som serviceinnstilte og seriøse.

Det er varer som står i "0", og som har stått i "0" over svært lang tid. Mange uker.
 
olavni skrev:
gustavf skrev:
olavni skrev:
Jeg synes det skal mer til enn evt litt rot med interne bestillingsrutiner før jeg vil kalle det en useriøs bedrift - så det vil jeg ikke kalle dem. Men som ny kunde gjør man sine tanker når 8 av 13 varer jeg ønsker å kjøpe hos dem, har vært utsolgt i 1-2 måneder. Har kontaktet dem på epost, og de skylder på en treg leverandør nede i Belgia. Ikke vet de noe om når de får varene heller.

Er dette varer som er merket som på lager i nettbutikken?

Jeg er enig i at de kunne være flinkere til å fjerne varer fra nettbutikken, men ellers opplever jeg dem som serviceinnstilte og seriøse.

Det er varer som står i "0", og som har stått i "0" over svært lang tid. Mange uker.

Hvis du ikke har gjort det kan du sjekke Petit Agentur. Det er også en god butikk :)
 
Bjarte H skrev:
olavni skrev:
gustavf skrev:
olavni skrev:
Jeg synes det skal mer til enn evt litt rot med interne bestillingsrutiner før jeg vil kalle det en useriøs bedrift - så det vil jeg ikke kalle dem. Men som ny kunde gjør man sine tanker når 8 av 13 varer jeg ønsker å kjøpe hos dem, har vært utsolgt i 1-2 måneder. Har kontaktet dem på epost, og de skylder på en treg leverandør nede i Belgia. Ikke vet de noe om når de får varene heller.

Er dette varer som er merket som på lager i nettbutikken?

Jeg er enig i at de kunne være flinkere til å fjerne varer fra nettbutikken, men ellers opplever jeg dem som serviceinnstilte og seriøse.

Det er varer som står i "0", og som har stått i "0" over svært lang tid. Mange uker.

Hvis du ikke har gjort det kan du sjekke Petit Agentur. Det er også en god butikk :)

Jepp, det ble løsningen etterhvert. Og er fornøyd med det ;) Men star san, erlenmeyerkolbe og noe annet småsnacks har han ikke. Så må nok smøre meg med litt tålmodighet.
 
Jeg snakket med en hyggelig selger på Oslo avdelinga til vin&bar, og de sa at det tok litt tid å få inn starsan pga at det måtte fraktes som spesiallast. Har bare positive erfaringer med den butikken, og ender som oftest opp med mye mer en det jeg hadde planlagt :)
 
nordtvedt skrev:
Jeg snakket med en hyggelig selger på Oslo avdelinga til vin&bar, og de sa at det tok litt tid å få inn starsan pga at det måtte fraktes som spesiallast. Har bare positive erfaringer med den butikken, og ender som oftest opp med mye mer en det jeg hadde planlagt :)

Tell me about it... Sist jeg var der endte jeg opp med en Beer Machine  :roedme:  (Riktignok bare til låns, så de kunne få testet den, men allikevel...)
 
har bare ett dumt spørsål jeg .... jeg kan fint bruke klof til jeg får kjøpt meg sterkrens fra petit el. det vil funke greit det vil det ikke?
 
Klof, eller klor, som mange kallar det, gjer susen. Eg ville skylt godt, men er visst delte meiningar om det og.
 
Richard skrev:
3kg Kaustisk soda koster ca 100-lappen på Biltema, og rocker som bare det dersom man bløtlegger over natten. Det svir også noe jævlig på hendene, og anbefaler derfor vernebriller og hansker. Selv fyller jeg 30liters gjæringskar med glovarmt vann fra springen med 1-2dl kaustisk som jeg lar stå over natten, det blir rent og pent. Latskap er en dyd når det gjelder vasking, derfor lar jeg det stå over natten (null skrubbing).

Åfan, glemte dette, kjøpte en boks med kaustisk på butikken, 34 ellernoe for 500 gram.
Pulver.. Er disse 3kg fra biltema også pulver? (tenker for å vite om jeg skal bruke tilsvarende blandingsforhold)
 
Har brukt kaustisk soda til reingjering av bryggeutstyr mitt, m.a. gjæringskar i plast. Såg nyleg at det på flaska står at ein, når ein skal fjerne måling og lakk, skal "bruk bøtte av jern, ikke plast eller aluminium". Lenger nede på flaska står ein generell advarsel: "OBS! Må ikke benyttes sammen med aluminium, sink, tinn eller bly." Her er altså ikkje plast nemnt. Vart litt usikker på om dette kan øydelegge gjæringskaret mitt.

Kva erfaring har folk med dette? Bør eg unngå kaustisk soda til plast?
 
Kaustisk soda går greit til plast, bare husk.. Vann først så pulver.
Dette på grunn av at varmeutviklingen kan smelte plasten hvis pulveret blir hatt i først.
 
Jeg fyller halvfullt med vann først, deretter tømmer jeg forsiktig pulver oppi, og fyller deretter opp resten med vann. Da blander det seg fint.
 
Tilbake
Topp