• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Samkjøp av Speidel Braumaster 50L

OrjanP

Norbrygg-medlem
Hei

Vi har fått et godt tilbud fra Petit hvis vi kjøper 4 eller 8 anlegg samlet. Pr nå er vi 3 stk og mangler således 4.mann. Noen som går i tanker om å investere?
Pris pr anlegg v/4 er da oppgitt til 16.100.

Angående frakt/levering blir dette enten Stavanger eller Oslo, ikke helt avklart ennå.

De som kunne tenke seg å være med, gi beskjed på PM eller epost oepeter@gmail.com.
 
Da blir det enda bedre pris ja, har ikke tilbudet for hånd pr nå men kommer tilbake med dette.
 
Er interessert i å vite prisen for 8 i samkjøp. Kan være aktuelt for meg også! Men dette er 16 tusen uten kjøler?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
En liten oppdatering:
Pris for 4 og 8 anlegg ble den samme, det vi sparer på samkjøp er jo frakten fra Tyskland og det var visst ikke særlig forskjell på hel- og halvpalle. Tror Petit har svært lite fortjeneste på disse anleggene i utgangspunktet. En ørliten mulighet for noen kroner ekstra rabatt med tanke på mersalg til 8 kunder, så som kjølere etc. (Ikke inkl.)

Så en mulighet er 4 anlegg til Oslo og 4 til Stavanger.
 
Pr nå har vi interessenter for 3 anlegg til Stavanger og to til Oslo.

Tre mer så kan vi bestille 8, anyone?
 
Det må vi høre med Petit om, sikker på du ikke skal fleske til med en 50L med en gang da?
 
Jeg har en 20 og når en brygger alene er dette den rette størrelsen.
Dette på grunn av mengder, størrelser og ikke minst vektene som skal løftes.
Skulle jeg brygget med andre ville jeg nok gått for 50.
 
OrjanP skrev:
Det må vi høre med Petit om, sikker på du ikke skal fleske til med en 50L med en gang da?
Får starte med 20l.  Håper bare det dukker opp en brukt  I løpet av uken  ellers må jeg gå for en  ny,, så på dansk side  ny til noe over 10.000, har en kompiss som reiser hver 14. Dag med heste bil, slipper kanskje toll og frakt da,  Hesten må jo ha ei skål med havre  :skitbra:
 
Er interessert i en 50L i Oslo. Har fått lisens til å føre det under posten "oppussing av kjøkken" i budsjettet.  :)
 
Da er interessen vel loddet og jeg har registert følgende:

ØP, Stavanger, 50l, bekreftet
BFS, Stavanger, 50l, avklares
MN, Stavanger, 50l, bekreftet
JV, Stavanger, 20l, avklares

JPF, Oslo, 50l, bekreftet
FS, Oslo, 50l, bekreftet
TT, Oslo, 50 l, bekreftet
AS, Oslo, 20l , avklares

Jeg ringer Petit i morgen og får et endelig svar på pris, levering og om de to som har ønsker om 20l anlegg kan være med i samme forsendelse.

Skulle ikke det gå får vi ta en avgjørelse hva vi så gjør. Da blir det sannsynligvis 4 stk 50l levert Stavanger og loddtrekning.
Jeg kjører Stavanger-Oslo ca 10.desember og kan frakte med varer i den forbindelse. 
 
OrjanP skrev:
Da er interessen vel loddet og jeg har registert følgende:

ØP, Stavanger, 50l, bekreftet
BFS, Stavanger, 50l, avklares
MN, Stavanger, 50l, bekreftet
JV, Stavanger, 20l, avklares

JPF, Oslo, 50l, bekreftet
FS, Oslo, 50l, bekreftet
TT, Oslo, 50 l, bekreftet
AS, Oslo, 20l , avklares

Jeg ringer Petit i morgen og får et endelig svar på pris, levering og om de to som har ønsker om 20l anlegg kan være med i samme forsendelse.

Skulle ikke det gå får vi ta en avgjørelse hva vi så gjør. Da blir det sannsynligvis 4 stk 50l levert Stavanger og loddtrekning.
Jeg kjører Stavanger-Oslo ca 10.desember og kan frakte med varer i den forbindelse. 

Hei,

Hva ble det til med denne tråden?

Vi er et bryggelag i Oslo som er interessert i en Speidel 50L. Noen andre som har planer, evt ønsker om å være med i et samkjøp?
mvh,
Inge
 
Hvor mange prosenter er det snakk om? Såpass at det er verdt å gjøre en innsats for å samle flere kjøpere, eller bare bestille direkte?

Hvordan var leveringstiden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kommer vel an på ledig fritid samt grad av gjerrighet...
Får ikke offentliggjøre tilbudet men for oss var det verdt det, fikk div annet tilleggsutstyr for pengene vi sparte på Speidelen.

Tror du skal regne med 4 uker pluss på leveringstiden men den er lik om det bestilles 1 eller flere.
 
Vi i Lister Øl-laug skal ha møte på fredag å ta opp nettop dette med felleskjøp av en speidel, så vi er muligens med! Melder ifra på lørdagen
 
Så nå at tråden var gammel, men kan jo gjerne vekke den til liv igjen om et par til slenger seg på
 
Så bra! Vi er interessert i et samkjøp, men vi er også litt utålmodige..

Men det er klart at om vi får raskt samlet sammen en gruppe med tilsammen 4 x Speidel 50, så er det jo nærliggende å tro at vi får samme deal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp