• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Samkjøp fra AliExpress

arefsahl

Norbrygg-medlem
Jeg tenker i løpet av noen dager å bestille meg litt småtteri fra dennne butikken på http://www.aliexpress.com/store/1017341 AliExpress.
Dersom det det er noen andre som også trenger noe, så kanskje vi kan spleise på frakten?
Jeg kan legge ut så lenge for noe, men ikke mange tusen.

Bor i Vestby, Akershus, men jobber i Oslo for den som vi hente der.
 
Jeg har faktisk tenk å kjøpe noe derfra til $16,5. Men tviler på at det lønner seg i forhold til den 200-kroner grensa?
 
NilsT skrev:
Jeg har faktisk tenk å kjøpe noe derfra til $16,5. Men tviler på at det lønner seg i forhold til den 200-kroner grensa?

Nei, det er det nok ikke.
Mye som sendes veldig billig ser jeg, ikke slik som fra USA hvor jeg synes alt koster minimum 40$ å få sendt.
 
NilsT skrev:
Jeg har faktisk tenk å kjøpe noe derfra til $16,5. Men tviler på at det lønner seg i forhold til den 200-kroner grensa?

Jeg kjøpte nettopp en haug med deler fra denne butikken. Har tilsammen gjort fire bestillinger. Den største var på 180 USD inkl. frakt. En ting jeg så var at man ikke sparer noe særlig på å bestille flere ting om gangen, da frakten blir tillagt per bestilte del.

Jeg tok kontakt med selgeren, og han garanterte at alle ordrer (uansett verdi) blir spesifisert med verdi under norsk tollgrense på 200 NOK.

Alle ordrene var krysset av for gave og med en verdi på 10 USD. Den største bestillingen valgte selgeren til og med å sende med UPS, uten at jeg betalte noe ekstra for det. Da hadde jeg pakken i løpet av fem dager.
 
La i går inn en ordre på noen hundre dollars, og må si meg veldig fornøyd så langt.
Jeg spurte om han kunner skaffe noen jeg ikke fant i sortimanget hans, og han har tilgang på flere ting som ikke er synlig på aliexpress.

Har også fått beskjed om at han sender det via UPS og forventer at det er fremme om en ukes tid.
Så nå gjenstår det bare å se om kvaliteten er som forventet.

Så nå skal det bli sving på den nye pumpen som jeg kjøpte før jul.
Blir en sklikkelig oppgraderingen av Bratbergen dette :)
 
Haarr skrev:
Så nå var jeg for sen til å bli med på samkjøpet altså?

Du taper ikke så mye på det likevel. Var veldig lite å spare på et samkjøp.
De har beregnet frakt for hver eneste litt duppeditt, også får du noen dollar i avslag om man sender hele ordren samlet.

På den måten kan du be om å få sendt det i pakker à 30$ om du spør, og på større ordre "oppgraderer" ihvertfall han jeg kjøpte av, forsendelse med UPS uten ekstra kostnad.
 
Jeg har hatt veldig god erfaring med akkurat denne selgeren. Blant annet er hurtigkoblinger akkurat de sammen som bryggselv.no selger, men da til en helt annen pris.
Slik gjør du når du har funnet alle tingene du trenger. Chat med selger, be om avslag og bedre forsendelse, for eksempel UPS. Han vet veldig godt at det er en 200 kr grense til Norge. MEN du vil med stor sannsynlighet få i posten et spedisjonsgebyr på et par hundrelapper av UPS.
For  at selger kan se hva du har i handlekurven må du gå til checkout, men ikke betal før selger har endret pris. Via chat får du beskjed om å ta en refresh i webbrowser og vips er pris endret. Ikke forvent mer enn 10-15 dollar avslag på en 200 dollar bestilling.
Som regel går det 5-8 dager før pakken kommer til døren. God fornøyelse, men husk å handle lokalt også!
 
Jeg bestilte en platekjøler fra denne selgeren natt til lørdag. Mandag morgen ringte UPS meg for å avtale levering. Så fort har jeg aldri opplevd å få noe. Kjempebra selger, uten tvil.
 
UPS er tingen skjønner jeg, han registrerte forsendelsen på lørdag, men ikke noe skjedde før i går kveld.
Men da har den blitt sendt fra Kina, vært innom Korea og nå i kveld vært innom Polen og på vei videre derfra etter et par timer.

Så da blir det nok levering før helgen, men om de rekker i morgen kveld som det fremdeles står på UPS sine sider. Det gjenstår å se.
 
Jeg får kun en fraktmulighet som heter EMS og koster skjorta, er det slik å forstå at innehaveren av sjappa endrer dette hvis en kontakter han og spør om bedre fraktpris?
 
Ole Bråten skrev:
Jeg får kun en fraktmulighet som heter EMS og koster skjorta, er det slik å forstå at innehaveren av sjappa endrer dette hvis en kontakter han og spør om bedre fraktpris?

Det vil jeg tro, svarer som oftest i løpet av et par timer.
 
Tilbake
Topp