Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Eirik Furenes skrev:
Ikea selger denne dampinnsatsen som passer perfekt i BB30 meskekar. Resirkulerer med denne, så blir vørteren jevnt fordelt over maltsenga. Koster 59,-

bruker du pumpe når du bruker denne eller resirkulerer du med kjele?

joachim skrev:
Jernia i Asker har halv pris på hele butikken. De fører CO₂ til soda stream. De hadde også en 30l kjele igjen som det ikke stod noe pris på
hyruhene.jpg

Kjelen kostar 900,- til vanlig ;)

janvad skrev:
Eirik Furenes skrev:
Ikea selger denne dampinnsatsen som passer perfekt i BB30 meskekar. Resirkulerer med denne, så blir vørteren jevnt fordelt over maltsenga. Koster 59,-

bruker du pumpe når du bruker denne eller resirkulerer du med kjele?

Ja, jeg sirkulerer med pumpe, lar det være et lite "basseng" i den slik at det renner jevnt. Justerer så flow slik at det stemmer med volum som trenger igjennom til maltsengen. Bruker den og ved skylling.

Den forsvant nå. Måtte innom en tur til for å sjekke om de hadde CO2-patroner. Men de var tomme. Greit å jobbe et kvartal unna :)

Eirik Furenes skrev:
Ja, jeg sirkulerer med pumpe, lar det være et lite "basseng" i den slik at det renner jevnt. Justerer så flow slik at det stemmer med volum som trenger igjennom til maltsengen. Bruker den og ved skylling.

Får du noe vørter utenfor silkaret også, eller kommer alt inni?
Har erfart at tempen blir jevnere om man passer på sirkulere utenfor også.

Om denne gjør jobben hadde det vært topp da jeg leter etter en mer permanent løsning enn det jeg har i dag.

Ja. Kjører en slange i karet og en utenfor. Har en strupeventil på hver for å justere flow.

Bohcias skrev:
Eirik Furenes skrev:

Får du noe vørter utenfor silkaret også, eller kommer alt inni?
Har erfart at tempen blir jevnere om man passer på sirkulere utenfor også.

Om denne gjør jobben hadde det vært topp da jeg leter etter en mer permanent løsning enn det jeg har i dag.

"religiøse organisasjoner."
[/quote]

Regner med at vi går under religiøse bryggere her inne.

Kanskje bare at du trenger en bedrifts/firmaadresse (ikke postkassa hjemme).
Samme som niche.no opererer med.

Tilbake
Topp