Her kjører vi åpen bok, ingen hemmeligheter. Har funnet ut at det svarer seg på sikt i de fleste sammenhengerBare si at du har brukt ti prosent sjoko, så slipper du spørsmål om hvorfor du ikke brukte ti prosent som oppskriften hun fant sa at man skulle bruke...
Spør hun om å forandre på noe "sjokoladepreg" neste gang så sier du at du brukte fakisk bare så og så mye, og at mer vil ikke gi mer sjoko, men mer brent/kaffe.
Da blir det annerledes. Da foreslår jeg at du sier at du kommer bare til å bruke så og så mye, eller så er det en feil i boka di, og gjør som jeg foreslo. Jeg kjører litt mer pragmatisk tilnærming til hvite løgner enn deg kanskjeHer kjører vi åpen bok, ingen hemmeligheter. Har funnet ut at det svarer seg på sikt i de fleste sammenhenger
16% choco i RIS (Odin’s Tpple). Funka knall der
Ikke noe problem å bruke mys sjoko-malt, men det smaker ikke mer sjokolade av den grunnen. Snarere tvert i mot.
Det er ikke sikkert mer sjoko-smak i en Odins hadde smakt bedre
Jeg synes roasted barley er vesentlig forskjellig fra sjokomalt. Jeg er mye mer forsiktig med roasted barley. Man får lett en dominerende "brent" smak om det blir for mye av den.I tillegg er det litt RB der også
Tror rundt 20% tilsammen
Mye sjokoladesmak
Ser helt kurrant ut, men hvorfor står spraymalt med så mange ???????
Tror kanskje jeg hadde bytta ut den gjæren. Har selv ikke så god erfaring med den, men det er mange år siden, og den gang var jeg kanskje heller ikke så god brygger
Du får jo legge den inn i en kalkulator og se hva OG blir
Om du vil bruke spraymalt eller erstatte med malt er opp til deg
Planlegger for en APA - Det skall være en basis APA etter hvert tenkte jeg å prøve forskjellige humle metoder, uten å endre for mye på vann/malt/mesking osv. På BYO beskrives det en del morsomme varianter som jeg har lyst til å prøve meg på.
Tviller på første humle profilen og lurte på om dere har et forslag for en frisk humle profil som passer en moderne, basic APA.
Vis vedlegget 47295
Planlegger for en APA - Det skall være en basis APA etter hvert tenkte jeg å prøve forskjellige humle metoder, uten å endre for mye på vann/malt/mesking osv. På BYO beskrives det en del morsomme varianter som jeg har lyst til å prøve meg på.
Tviller på første humle profilen og lurte på om dere har et forslag for en frisk humle profil som passer en moderne, basic APA.
Vis vedlegget 47295
Jeg hadde forskjøvet hopstand fra 90 til 80 ℃.
Synes det blir svært mye vannjustering.