Speidel gjæringskar vs andre

Lurer på å kjøpe meg noen nye gjæringskar. Disse karene som speidel fører, er de bedre på noen måte enn disse standard bøttene? Holder de lengre?
Kan virke som at Speidel gjæringskar er lettere å bære? 30L karet som er aktuelt for meg, har en ganske smal åpning.
 
Lurer på å kjøpe meg noen nye gjæringskar. Disse karene som speidel fører, er de bedre på noen måte enn disse standard bøttene? Holder de lengre?
Kan virke som at Speidel gjæringskar er lettere å bære? 30L karet som er aktuelt for meg, har en ganske smal åpning.
Kjenner ikke til dette. Kjøpte selv Snub Nose på Black Friday.

Tror ikke speidel sitt ble diskutert, men du kan lese ganske mye om de fleste andre vanlige.

Tråd 'Nytt gjæringskar?' https://forum.norbrygg.no/threads/nytt-gjaeringskar.45369/
 
Lurer på å kjøpe meg noen nye gjæringskar. Disse karene som speidel fører, er de bedre på noen måte enn disse standard bøttene? Holder de lengre?
Kan virke som at Speidel gjæringskar er lettere å bære? 30L karet som er aktuelt for meg, har en ganske smal åpning.
Jeg har 60 literen – og det er tysk kvalitet på sitt beste. Ellers er også de 30 literne som selges på Europris bra. Og 15 literne til Jula. Er man ikke opptatt av trykkgjæring eller blanke ting i bryggeriet, så er Speidelen tipp topp.
 
Lurer på å kjøpe meg noen nye gjæringskar. Disse karene som speidel fører, er de bedre på noen måte enn disse standard bøttene? Holder de lengre?
Kan virke som at Speidel gjæringskar er lettere å bære? 30L karet som er aktuelt for meg, har en ganske smal åpning.
De er suverene, og laaangt mer holdbare enn de vanlige mjukplastbøttene Stell pent med dem og de varer mer eller mindre evig. Eneste ulempen er at de er vanskeligere å topphøste gjær fra. Men det går.

Jeg har likevel valgt Fermzilla Flatbottom, som er av PET. De er veldig lette å gjøre reine fordi PET-plasten er så glatt, og så setter jeg pris på at de er gjennomsiktige. Men de varer nok ikke evig, uansett hvor forsiktig jeg er med dem.
 
Har 4 Speidel gjæringskar i forskjellige størrelser. Litt vanskelig å topphøstet fra som Finn sier, men god kvalitet er det.
 
Tilbake
Topp