Jeg har lagt oppi begge silplatene, med stussen ned, da er du akkkurat over varme-elementet, men må da kompansere med mye mer vann.
Jeg har en kakerist jeg bruker for å holde silduken nede, denne brukte jeg nå for å sure fast pakken, men det fløt opp etter en time+, så jeg surra fast maltrør løfteren og tverrstaget for å holde det nede nå
Pumpa, ja, slitasje, vi snakker jo om 14 timer..
et bur, med størrelse md maltøreret hadde vært noe, da kunne sliplata vært nederst for å gi lit avstand så man ikke tetter pumpehølet og kødder til termperaturmåleren, , hiveoppi kjøttet, og legge den siste plata oppi som vekt for å holde pakken nede.
Vet ikke om alle blåser seg opp, men fikk høre det var vanlig at det skjeddeø.
egen elektronikk, siden man ikke kan programmere speidelen til 14 timers økter, og siden jeg ikke vil kjøre pumpa konstant i 14 timer, så tror jeg egen elektronikk kunne vært interresant, kunne kjørt pumpe med intervaller istedet. Noen slike sousvide pakker skal jo gjerne kjøres 72 timer og slikt men kan kanskje være bedre å mekke annet vannbad istedet for å låse speidelen til det..
fler bilder her :
https://picasaweb.google.com/107561384765867748075/MegaSousVide#
ser også at temperaturen er jevnt to grader høyere enn den sier, og det er MYE når det gjelder 14timers sousvide.. samt at når jeg kjører pumpa litt nå og da, så sirkulerer vannet og vannet er også da et par grader høyere enn programmert temperatur, så da er vi oppe i 4 grader feil.. grrr..
Så en ekstra temperatursonde oppi ville vært lurt, eller alternativt plassering av den ene.