Får som regel med en liten varmekilde da. Så SÅ galt er det jo ikkeEr nå bedre å sette en spiral i kona, enn å sette kona i et lite kjøleskap syns jeg.
Får som regel med en liten varmekilde da. Så SÅ galt er det jo ikke
Er nå bedre å sette en spiral i kona, enn å sette kona i et lite kjøleskap syns jeg.
Bestilte en del ekstrautstyr. Bl.a. en CIP. Spike hevder den er spesialutviklet for lav flow (7gal/min). Jeg kjører en nedsenkbar pumpe som gir 32l/min (billig sak fra en av de kjente norske bryggebutikkene). Hørte det spylte godt innvendig i karet. Har troen på dette. Kommer med oppdatering etter gjæring.
Vis vedlegget 35547 Vis vedlegget 35548 Vis vedlegget 35549
Kjører en trykktest på karet. Tenker det er fint å kunne purge med CO2 etter tørrhumling og sette på trykk for CC, samt overføring til fat i lukket system. En annen fordel er at man kan vaske og kjøre Star San gjennom CIP kvelden før, så sette trykk på karet og ka det stå. Får da sjekket alle pakninger samtidig som det er oksygenfritt til man er klar til å transportere vørteren. Mindre arbeid på bryggedagen
Vis vedlegget 35550
Sight glasset blir nok mest brukt etter butterfly valve for å dumpe/høste gjær.
Førsteinntrykket er at dette er solid bygget med god fit and finish. Leste på forhånd at noen har hatt utfordringer med pakningen til lokket. Den datt visst ut når den var våt (Star San etc). Mulig det gjaldt de større versjonene, men på denne (CF5) må jeg anstrenge meg for å få den ut.
Hvor høy er denne slik du har den nå?
Spiral i kona, da mangler bare en blowoff tube....
Har du opplevd at pakkingen til lokket deter av når du skal legge lokket på.Jeg har sett flere tester på youtube som har plages med detGled deg! Den er verdt hver eneste krone
Har du opplevd at pakkingen til lokket deter av når du skal legge lokket på.Jeg har sett flere tester på youtube som har plages med det
Satte første brygg på Spike’n idag. Kjører CC på Grainfatheren for øyeblikket, så reservoaret i glykolkjøleren er på -3 grader. Må derfor ha varmekilde under Spike’n. Bruker da en frostvakt fra Biltema. Funker knall
Skal få det mer strømlinjeformet etter hvert, altså! Hehe.
Vis vedlegget 35618
Går å sikler på en ståltank, og står vel egentlig mellom GF og Spike akkurat nå. Evt. SS sin nye unitank når den kommer i salg.
Du som har begge, hvordan opplever du bruken av dem i praksis, og hvordan er rengjøringen av Spike vs. GF?
Men hva ble prisen på CF5'en, alt inkludert fra junaiten?