Det ser ut til å være flere problemer med magnetrørere, anskaffelse er en ting. Når folk undersøker mulighetene for fellesbestilling (høsten 2010), tyder det på at det ikke er enkel tilgang.
"Ser og at enkelte anbefaler magnetrørere som har kapasitet på minimum 15 liter for å få rørt tjukkere væsker skikkeleg. Har leita på nettet, dei fleste magnetrørarane eg har funne er frykteleg dyre, men i kveld kom eg over Heidolph MR Hei-Mix L til ca 3900,- svenske kroner." Utdrag
"Selv har jeg allerede en gjærkarusell, men er nokk mange andre som ønsker seg en slik uten å måtte punge ut med flere laken.
Gi beskjed når du motar den hvordan det er å sette den sammen å hvordan den fungerer. " Utdrag
Man kan evt bli Petter Smart:
"Jeg laget meg en magnetrører av en 220V vifte tatt fra en kopimaskin. Clas Ohlsson har hastighetsregulator for vifter, ser ut som en lysdimmer, men endrer frekvens/fase i stedet for spenning. Regulerer fint fra stillestående til utkasting av rørepinne. Den kostet i underkant av 400 kr, men en 220V vifte er en traktor i forhold til en 12V vifte." Utdrag
"Dette har fungert greit så langt, men har hatt problemer med at røremagneten har blitt kastet ut. Fikk derfor laget en som er litt større og tyngre. Denne er trukket med et gummi/plast stoff. Denne magneten har vært testet på 220V vifta med 2-3 liter og fungert utmerket. Vortex var så kraftig at det var bare "skum" i kolben." Utdrag
"Det kan være en idé å fintune avstanden mellom magnetene på røreren slik at de matcher lengden på rørepinnen. Jeg fikk betydelig færre 'utkast' etter å ha gjort det." Utdrag
"Når jeg bruker magnetrøreren min synes jeg at det blir litt lite fart og bevegelse i starteren. Jeg får ikke en skikkelig dyp vortex som går til bunn, men vet heller ikke om dette er nødvendig. Hvis jeg setter opp farten på røreren spoerer magneten bare av og spretter helt vilt rundt. Har en sekskantet magnet som er ca 50 mm og bruker et 3 literes syltetøyglass. Vil jeg få en forbedring med en lengre magnet?" Utdrag
Skal jeg holde på? ;D