På min var det en slags litt lengre syllinder også.. Altså ikke klemringen.
Syllinderen var liten nok til å komme inni kjøleren, men var større i den ene enden så den ikke skulle forsvinne inn i røret. Litt som en trakt.
Så jeg har den vendt i den retningen vannet kommer. Testa det og var potte tett.
Nå over til sirkulasjonspumpa som fulgte med, en Beer Brew Brushless DC Pump. Også denne med svært mangelfull bruksanvisning.
Følger med 2 slanger, selve pumpa, enen kobling med håndtak og en slagt filterboks.
Tror du tenker på det som rørleggere kaller støttehylse?
Brukes kun på myke kobberrør for at de ikke skal klappe sammen når du strammer til klemring-koblingen
Kort slange skrus på tappekranen til BB'en og inn i pumpen (evt stoppkranen her), lang slange fra pumpe og opp i meskekaret. Piler på pumpen hvilken som er vann inn og ut. Pumpen må ligge lavere enn tappekranen, tyngdekraften må føre vannet inn. Filteret bruker jeg ikke.
NB! Vær forsiktig mtp vann på selve pumpen. Ihvertfall ligger det et kretskort synlig fra utsiden (hvor ledningen går inn) på vår. Mistenker at det kan være en grunn til at det går en del pumper i retur...
Bryggeprosessen med BB30
5. Når meskeprosessen er over øker vi temperaturen til ca 78 grader og holder den der i 10 minutter. Deretter hever vi silkaret opp (husk at det er tungt!), setter ringen på plass og plasserer det på den
Hva mener du med "setter ringen på plass"? Er det noe jeg ikke har skjønt? Har flere ganger lurt på hvordan jeg skal balansere silkaret oppå beerbrew'en mens det renner av og skal skylle. Brukte først 2 skaft fra sleiver på hver side av håndtakene, men syntes det ble litt risky business. Tips mottas med takk.
På bildet her ser du den ligger oppå silkaret, den legges da oppå BB'en og silkaret kan da plasseres oppå den.
Den skulle ha fulgt med ja. Ta kontakt og hør om de kan ettersende.
Hvilke modifikasjoner er det verdt å gjøre på en Bb30 v3? (Minimum og kjekt å ha modifikasjoner.)