Svarstad Ølbryggerlaug

Nice! Bare en liten kommentar til kalde flasker ved bruk av Beergun.. har slitt mye med skum, men etter at jeg sluttet å kjøle ned flaskene, så har det faktisk gått bedre! Virker igrunnen ut som at det som funker hos noen, ikke funker med andre..
 
Nice! Bare en liten kommentar til kalde flasker ved bruk av Beergun.. har slitt mye med skum, men etter at jeg sluttet å kjøle ned flaskene, så har det faktisk gått bedre! Virker igrunnen ut som at det som funker hos noen, ikke funker med andre..

Merkelig. Jeg har også forsøkt begge deler og notert meg at flasker i fryseren en liten stund før flasking gjør susen. Jaja, whatever floats your boat som han sa ;)
 
Jeg har en tsjekkisk pils helt øverst på blokka jeg også. Har brukt Jamils oppskrift noen ganger før og er godt fornøyd med den, men tenkte å bruke litt mer humle denne gangen. Har et håp om å få tak i noen nyhøstede Saaz-kongler. Kjenner en som skal til Zatec nå til helga på humlefestivalen.

Ser at du også bruker mer humle enn originalen og sikter på IBU 45. Har du brygget denne før? Fornøyd med den?
 
Har sjekket med boka og ser at den oppskriften har mer humle både på 60 og 30 min, men ender opp med samme IBU som den oppskriften du brukte. Er ikke lett å bli klok på dette, det er vel flere måter å regne ut IBU på som gjør det.
 
Tilbake
Topp