Svarstad Ølbryggerlaug

Jepp, var en boks fra Biltema/Clas som jeg hadde liggende. Skar hull til kjøleribba, slik at mesteparten av denne er på utsiden av boksen, festet til boksen med 2 skruer. Ble ikke heeeeelt estetisk bra, men det funker fint, og på en times kok var ikke kjøleribba varmere enn at det gikk helt fint med boksen :)
Kobla du begge strøm ledere på inn og to ledere på ut og jord utenom?

Hei, den spenningsregulatoren lurte jeg på å bruke i vårt mobile bryggeri. Vi har variabelt med strøm i forhold til hvor vi brygger, eks 10A eller 16A, og tanken var da at denne kan brukes forran et 3500Kw element. Ser at dette er god knall for kok, men dersom elementet allerede styres av en PID eks i en HLT eller i mesking så får regulatoren ganske opphakka strøm og vil da kanskje bli sur?

Tja si det, det må nok noen elektrikerkompetente voksne svare på :) Så spørs det jo litt om du setter inn regulatoren før eller etter PID'en. Om man setter den før PID'en vil man jo unngå "opphakka strøm" ;)

Akkurat nå har det jo vært langhelg. Som besto i å snekre ferdig et treningsrom, fikse humlehagen, rydde ungskog, snekre på ei hytte, klippe plener og vaske et par biler :)

Opp i otta med en treåring og i seng rundt midnatt så får en gjort mye. Til og med drukket et par øl imellom slagene ;)

Du imponerer igjen Glenn! Og igjen sitter jeg her og misunner deg både budsjett og tiden du bruker på dette. Fantastisk at du deler dette med oss i bloggen din, så kan vi liksom "være med" vi også.

På lørdag var det offisiell innvielse av bryggerommet, med festligheter til langt utpå morgenkvisten :)

http://bryggerlauget.blogspot.no/2016/06/innvielse-av-bryggerom.html

Hadde det vært sant at man blir grønn av misunnelse, hadde jeg vært rimelig grønn nå:). Umåtelig trivelig. Og med Stil!

Et forsonende trekk ved det hele var det å høre at selv en garvet brygger som deg kan produsere fuselholdig øl:p. (Selv om egen lykke er å foretrekke, er andres ulykke ikke å forakte.)

Det ble litt armer og bein da jeg plutselig fikk litt dårlig tid mtp. å få klart alle brygg til den satte dato. Med flere øl samtidig til gjæring ble det ikke kapasitet til temperaturkontroll på alle, og kombinert med den varme værperioden vi har hatt gikk det dårlig med nevnte IPA..

Chinook imponerer veldig til å kun ha vært i jorden 2 måneder. Cascade er dog enda høyere, så tipper de to vil gi litt avkasting på sensommeren. De engelske variantene er derimot ganske tamme..

Tilbake
Topp