Svartediket Black IPA

De har ikke 7 Fjell på Bystasjonen. Kun Valkendorfsgaten som har hatt 7 Fjell.
 
Rakk ikke å stikke inn til byen før kl 15, så da ble det polet på Laksevåg. Ingen 7 fjell det heller. Ei heller på Åsane sist jeg var på jobb. Er det vanskelig å få solgt inn ølet eller det å produsere nok? Kommer det butikkøl av 7fjell snart?
 
Knotete å få inn øl på polet. De vi har hatt inne der har kun vært partivare, og da er det begrenset hvilke pol som får lov å selge varene. I Bergen er det kun Valkendorfagaten som har solgt ølet så langt. Butikkøl selges bla. på Matkroken på Landås og ICA Måseskjæret. Kommer flere steder etterhvert.
 
Knotete å få inn øl på polet. De vi har hatt inne der har kun vært partivare, og da er det begrenset hvilke pol som får lov å selge varene. I Bergen er det kun Valkendorfagaten som har solgt ølet så langt. Butikkøl selges bla. på Matkroken på Landås og ICA Måseskjæret. Kommer flere steder etterhvert.

Litt off topic. Er det lengesiden det kom inn 7Fjell på Måseskjæret? Fant ingenting når jeg var å snopet der i midten av juli. Og hvilke brygg blir pushet på butikk?
 
Ikke lenge siden det kom inn, nei. Vi har ikke brygget så voldsomt mange batcher ennå, så det vil ta noe tid før det kommer mye. Vi skal tappe en pale ale til uka, og denne håper vi å få ut til flest mulig.
 
Butikkøl selges bla. på Matkroken på Landås og ICA Måseskjæret. Kommer flere steder etterhvert.

Hva er det dere har av butikkøl så langt? Har av en eller annen teit grunn ennå ikke vært innom Matkroken, selv om det bare er en drøy kilometer unna.
 
Tre butikkøl er tappet så langt:

-"Una Blonde Ale" (brygget for puben "Una" i Bergen)
-"Englafjell Pale Ale" (brygget til musikkfestivalen "Festidalen")
-"Sommer Pale Ale" (sesongøl)

I tillegg er det som blir vår standard pale ale, "Mon Plaisir Pale Ale", klar for tapping til uka, og i tillegg har vi en sison stående til gjæring. Sistnevnte er antakelig klar om et par uker, antar jeg.
 
Hvordan er det egentlig, når det er tatt inn som partivare, går det å bestille noen til det lokale polet da? Prøvde å søke etter 7 fjell og svartediket på sidene til polet, men fant ikke noe, hadde jo vært moro å prøve :)
 
Æsj :( jaja, får prøve å komme meg innom vika i oslo da, de hadde vel litt innimellom såvidt jeg skjønte?
 
Tenkte å brygge denne men fikk kun en EBC på ca 40 i Brewers Friend. Blir dette mørkt nok?

Kan Warrior humlen erstattes med Nugget eller Columbus humle på bitterheten?
 
Jeg har nå smakt originalen og brygget en batch etter 7F oppskrift. Denne rangerer jeg høyt, og er helt sikker på at den skal brygges igjen :)

Rett og slett en delikat og smakfull øl.
 
Jeg kjører vannjustering etter Gahrs tabell i medlemsseksjonen. Tenkte å brygge en Svartediket-klone til helga. Kjøre vannjustering som en IPA?
 
Noen tanker om å kjøre lagergjærregime på denne? Har ikke smakt den men tenkte å brygge den snart. Vil den kle en enda rener og krispere(hekkanforetord) profil som det vil gi tro?
 
Tilbake
Topp