Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Det var det Tapcooler skrev jeg også mente, åpne mer på trykkavlastingsventilen = lavere mottrykk.

Skjønte det ;) Men i og med at det har funket med det mottrykket jeg har brukt de tre første gangene, så trodde jeg kanskje det kunne være en annen forklaring. Jeg har nok bare vært heldig de første gangene, i og med at pakningen tetter opp til ca. 0,7 bar, og jeg har fylt med 1 til 1,2 bar på både fat og boks. Skrur opp mer på trykkavlastningsventilen neste gang, eventuelt i kombinasjon med lavere trykk inn på fat om fyllingen da går for fort :)
 
Du bruker nok for høyt trykk i boksen. Forseglingen holder til ca 0,7 bar, så du bør åpne trykkavlasningsventilen litt til så trykket på boksen ikke blir så høyt. Dersom det ølet du fyller skummer for mye med karboneringstrykk på fatet og litt under 0,7 bar i boksen, bør du redusere trykket på fatet litt.

I går forsøkte jeg meg på nytt. Bokset to forskjellige øl, totalt 33 bokser, alle som en uten et eneste problem! Hadde en Kölsch som sto på 1,2 bar. Justerte trykket på fatet ned til 1 bar og knuste på. Gikk brillefint uten noen form for skumproblemer eller utfordringer med pakningen.

Knall utstyr :)
 
Jeg flaska en neipa for 10-12 uker siden (tror jeg det var), den er like gul og fin ennå, aroma tapt seg bittelitt, og bare 2 flasker igjen :(

Edit: var ca 8-9 uker siden
 
Jeg har nettopp prøvd min nye mottrykksfyller, generelt med godt resultat, men noen problemer med Tapcooleren. Mottrykksventilen virker i noen tilfeller å låse seg slik at mottrykket blir for stort og tappingen stopper opp. Ved å dreie 1 mm på ventilen høres et lite poff, så blir det plutselig alt for lite mottrykk, det virker som den legger seg skjevt og ikke tetter. Da må jeg skru den nesten helt ut, for så skru den inn igjen for å få den til å virke. Skal det være et "rør" inne i justeringsskruen slik at fjæra og pakningen ligger mer stabilt?

Også purgeknappen virker litt merkelig. Den går ikke helt opp igjen når den slippes, men går mer eller mindre sakte opp og kutter ikke co2-strømmen momentant slik jeg hadde forventet.

Hvilke erfaringer har andre som bruker denne?
 
Sist redigert:
Hei, har samme erfaring.
Faktisk helt identisk. En ellers genial dings, men irriterende at den oppfører seg på denne måten. .




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Hei, har samme erfaring.
Faktisk helt identisk. En ellers genial dings, men irriterende at den oppfører seg på denne måten. .




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme erfaring med purgeknappen. Hos meg var o-ringene inni selve stempelet under purgeknappen morkne. Endte til slutt (og etter mye fram og tilbake) med å få reklamert via Brewshop. Den nye har ikke dette problemet og fungerer utmerket. Kan se ut som disse o-ringene er feilvare siden flere her er rammet.
 
Nytt tilbehør - handsfree klips:
34-handsfree-clip-6.jpg
34-handsfree-clip-5.jpg
34-handsfree-clip-1.jpg
34-handsfree-clip-9.jpg

Handsfree clip | Counter Pressure Filler | Tapcooler

Låser mottrykksfylleren fast til flaska. Justerbar for forskjellige kravehøyder, fra stubbies og bjørnunger til long necks. Laget i formstøpt ABS-plast. Passer ikke patentkorkflasker - kan evt lage en versjon for sånne også hvis etterspørselen er stor.

Må bare brukes med en av tilkoblingsslangene!

Regner med at de er i butikkene før 10. november.
 
Sist redigert:
Nytt tilbehør - handsfree klips:
Vis vedlegget 47342
Vis vedlegget 47343
Vis vedlegget 47344
Vis vedlegget 47345

Handsfree clip | Counter Pressure Filler | Tapcooler

Låser mottrykksfylleren fast til flaska. Justerbar for forskjellige kravehøyder, fra stubbies og bjørnunger til long necks. Laget i formstøpt ABS-plast. Passer ikke flipptoppflasker - kan evt lage en versjon for sånne også hvis etterspørselen er stor.

Må bare brukes med en av tilkoblingsslangene!

Regner med at de er i butikkene før 10. november.
Genialt!!
 
Nytt tilbehør - handsfree klips:
Vis vedlegget 47342
Vis vedlegget 47343
Vis vedlegget 47344
Vis vedlegget 47345

Handsfree clip | Counter Pressure Filler | Tapcooler

Låser mottrykksfylleren fast til flaska. Justerbar for forskjellige kravehøyder, fra stubbies og bjørnunger til long necks. Laget i formstøpt ABS-plast. Passer ikke flipptoppflasker - kan evt lage en versjon for sånne også hvis etterspørselen er stor.

Må bare brukes med en av tilkoblingsslangene!

Regner med at de er i butikkene før 10. november.
Vil ha!
 
Etter å ha forsøkt å bruke dette produktet (Tapcooler til flaske) ved flere anledninger har jeg til slutt gitt opp. Første gang jeg prøvde det, så gikk det bra, de neste 3-4 bryggene har det bare vært søl og katastrofe. Har prøvd med forskjellig trykk både på karbonering og tappetrykk (mellom 0,5 og 1,2), men orker jeg ikke lenger å se øl som bare forsvinner i intet på grunn av Tapcooler. Vil ikke anbefale dette til noen basert på mine opplevelser. Det var rett og slett bortkastet penger for min del. Dessverre.

Første tapcooler flaskefyller jeg fikk var ødelagt ( ble erstattet med en ny som virket av butikken jeg kjøpte det hos). Den andre virket som sagt i 30 flasker så startet den å tulle seg til.
Skumavlederen ledet vekk ca 1/3 av skummet resten havnet på benk/gulv.
Handsfreeklips og koblingsmellomstykke (som vist på filmen over) virket som det skulle.
 
Skummer det for mye over så har du jo ikke rett mottrykk. Dette lukter brukerfeil lang vei... brukt min Tapcooler lenge uten noe tull. Hvordan er hele oppsettet ditt? Hvor lange slanger / dinensjon før tapcooler’en?
 
Min jg-kobling til gass tok kvelden, altså den lille, lysegrå plastgreia. Er den mulig å erstatte? Det funker jo uten, men da er det ikke noe som holder den gassgreia fra å dette ut.

Jøje meg, dette var en god forklaring.
 
Etter å ha forsøkt å bruke dette produktet (Tapcooler til flaske) ved flere anledninger har jeg til slutt gitt opp. Første gang jeg prøvde det, så gikk det bra, de neste 3-4 bryggene har det bare vært søl og katastrofe. Har prøvd med forskjellig trykk både på karbonering og tappetrykk (mellom 0,5 og 1,2), men orker jeg ikke lenger å se øl som bare forsvinner i intet på grunn av Tapcooler. Vil ikke anbefale dette til noen basert på mine opplevelser. Det var rett og slett bortkastet penger for min del. Dessverre.

Første tapcooler flaskefyller jeg fikk var ødelagt ( ble erstattet med en ny som virket av butikken jeg kjøpte det hos). Den andre virket som sagt i 30 flasker så startet den å tulle seg til.
Skumavlederen ledet vekk ca 1/3 av skummet resten havnet på benk/gulv.
Handsfreeklips og koblingsmellomstykke (som vist på filmen over) virket som det skulle.
Skummer det for mye over så har du jo ikke rett mottrykk. Dette lukter brukerfeil lang vei... brukt min Tapcooler lenge uten noe tull. Hvordan er hele oppsettet ditt? Hvor lange slanger / dinensjon før tapcooler’en?
Enig med PetterL her... Lukter brukerfeil... Jeg er strålende fornøyd med min. Hvor lang tid bruker du på å tappe opp en flaske tror du (fra du åpner ølkrana)?
 
Min jg-kobling til gass tok kvelden, altså den lille, lysegrå plastgreia. Er den mulig å erstatte? Det funker jo uten, men da er det ikke noe som holder den gassgreia fra å dette ut.

Jøje meg, dette var en god forklaring.
Forstår forklaringen. Delen er en krave/collet for 3/16"-koblinger fra DMfit. Den er erstattbar, forhandlerne har. Anbefaler ikke å ta ut kraven, lett å knekke "beina" på den når den skal settes tilbake.
Edit: Du fikk jo din direkte, sender biten etter påske hvis du ikke har løst det på annet vis.
 
Etter å ha forsøkt å bruke dette produktet (Tapcooler til flaske) ved flere anledninger har jeg til slutt gitt opp. Første gang jeg prøvde det, så gikk det bra, de neste 3-4 bryggene har det bare vært søl og katastrofe. Har prøvd med forskjellig trykk både på karbonering og tappetrykk (mellom 0,5 og 1,2), men orker jeg ikke lenger å se øl som bare forsvinner i intet på grunn av Tapcooler. Vil ikke anbefale dette til noen basert på mine opplevelser. Det var rett og slett bortkastet penger for min del. Dessverre.

Første tapcooler flaskefyller jeg fikk var ødelagt ( ble erstattet med en ny som virket av butikken jeg kjøpte det hos). Den andre virket som sagt i 30 flasker så startet den å tulle seg til.
Skumavlederen ledet vekk ca 1/3 av skummet resten havnet på benk/gulv.
Handsfreeklips og koblingsmellomstykke (som vist på filmen over) virket som det skulle.
Send meg en mail på info@tapcooler.com, så finner vi ut av dette.
 
Forstår forklaringen. Delen er en krave/collet for 3/16"-koblinger fra DMfit. Den er erstattbar, forhandlerne har. Anbefaler ikke å ta ut kraven, lett å knekke "beina" på den når den skal settes tilbake.
Edit: Du fikk jo din direkte, sender biten etter påske hvis du ikke har løst det på annet vis.
Takk! :)
 
Tilbake
Topp