Fant en grei løsning på dette i dag. Jeg opplevde at når jeg åpnet gjæringsskaps døra så endra tempen seg med 0.1 / 0.2 grader ganske plutselig. Og tenkte bare "bullshit!!" de går ikke å endre tempen på 25L masse med 0.2g på 25s når de er snaut 8grader i lufttemp foskjeld på innsiden og utsiden av skapet. Og jeg hadde ikke brukt elsktrikker tape, jeg hadde brukt selvklebende isoleringsmatte, riktignok bare 3mm tykk, men likevell, isoleringen i den var elendig. Pluss alle taperestene som må vaskest bort etterpå. De jeg gjorde var å ta 11mm isopor. Skjære to biter på 7 x 7 cm. Lime dem oppå enannen med superlim. La sandpapir over siden på et gjærdingskar. Og gnei isopor klossen opp og ned til jeg hadde pusst radien (krommingen) på bøtta inn i isoporklossen. Så tape jeg den inn, limte på noe beslag jeg fant i garasjen, slik at de ble et hull og en krok til å ha i hullet. Så brukte jeg en gammel innerslange ifra et sykkeldekk til stropp. Med en tapetkniv skar jeg inn konturen til temp proben slik ta den ligger tett mot gjæringkaret, med god isolering mot luft temperaturen inni gjæringskapet. Slik at nå er det vørter temperaturen som blir regulert, å ikke bare luft temperaturen inni skapet. Dette funker utmerket, kan ha oppe døra i flere minutter uten at tempen svinger 0,1 g engang.