Test webcast - Brygging hos Aalesund Brygghus

Er "live-sending" på web noe du ønsker Norbrygg skal starte med?

  • Ja, dette er en fin måte å nå ut til medlemmene på

    Stemmer: 29 100,0%
  • Nei, jeg tror ikke dette vil bli aktuelt for meg å se på

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    29
  • Avstemningen er stengt .
Norbrygg vurderer å investere i utstyr for "live broadcast" på nett. Første store begivenhet hvor utstyret skal brukes er tenkt til usmaksamling og dommerkurs i Ålesund helga 30. oktober til 1. november 2015.

Imidlertid hører vi rykter om at en test på kameraløsningen skal skje allerede nå fredag 25.09.15, ved at Norbrygg besøker Ålesund Brygghus. Noe veldig stort hus er det imidlertid ikke. Garasjen til Ronny Tverdal og Dan Arve Solberg, i Furelia 2 - Ålesund, har mye hjerterom. Med stor kjærlighet pleier de sin Speidel Braumeister 50 liter, og vi skal ta del i bryggeprosessen. Hvem vet – kanskje får vi også besøk av Glomset's store sønn og mangeårig Norbrygg-medlem Per Arne Nonsvik. Fersk brygger Kristine Bakken vil trolig også finne frem til brygghuset denne kvelden.

Den tekniske løsningen for "live broadcast" er ny for alle, og det er derfor med noe forbehold at vi inviterer deg til å bli med. Likevel må vi prøve dette, for å se om dette er et tilbud Norbrygg kan gjøre på permanent basis for å nå ut til alle sine medlemmer med et annerledes tilbud.

Blir du med?
Vi starter nå fredag 25.09.15 kl. 20.00 til 23.00 på følgende webadresse:

http://livestream.com/accounts/15062963/Norbrygg
 
Dette tror jeg kan bli meget populært og et stort løft for å nå ut til enda flere. Her er det bare å benke seg med fredagstacoen og en god øl eller tre til Norbryggs "gullrekke" ;)
 
Flott tilltak, gjerne mer av dette!

Litt konstruktiv kritikk:

Lyd, det var mye forskjellige nivåer på mic.. noen hør man nesten ikke hva dom sier men andre er allt for høyt. Noen instruks om hva folk ikke må gjøre med mikrifinerne hade nog og varit lurt. Blei litt mye skraping og banking inn i mellom. Ting trenger ikke vare perfekt eller studio kvalitet men det var rom for forbedring her

Musikk, hade nesten heller sett at det var helt tyst når dere ikke ville snakke. Så man kan høre/se på andre ting og få med seg når dere er tilbake. Var noen litt lange perioder med super-crappy musikk (imho :p)

Ting går seg sikkert till når dere får gjort dette fler ganger!
 
Synest at det var et godt gjennomført men noen små ting kunne godt vært gjort anderledes.

Kanskje hatt en person til å styre chaten for å svare på
Spm fra de som ser på stiller på chaten. Såg det var endel som var inne og skrev men de fikk aldri svar på spørsmålene sine. Blant annet en som spurte om hvorfor en hadde kun 75 min kok.

Men dette blir bra, fikk desverre ikke med meg annet en slutten da jeg hadde en bryggeøkt sjøl..

Easybrew
 
Den gikk under radaren her. Prøver å få sett den på android tlf(hytta) men ser ikke ut som det går. Skal den være lagra slik at den kan spilles av i ettertid?
Edit, søker på norbrygg i appen men episoden kommer ikke opp..
 
Det ble nevnt et sted at lagring var en mulighet, som ikke ville bli brukt første gang..
 
Jeg tror ikke denne sendingen ble arkivert. Det er snakk om at det muligens skal gjøres på fremtidige sendinger, og evt. gis tilgang til dette for Norbrygg-medlemmer, men formen er vel ikke helt bestemt ennå.

Ellers slutter jeg meg til det som har blitt kommentert med tanke på lyd og det å følge med på chat. Muligens er det fordelaktig med to stk, slik at intervjueren kan konsentrere seg om intervjuet og en kan følge med på chat og tilbakemeldinger.

Summa summarum var artig, og et meget godt initiativ! :)
 
Tilbake
Topp