Vladimir
Norbrygg-medlem
Hva som er problemet med vannet ditt? Du kan jo alltid bruke et RO-filter. Litt ekstra jobb, men en topp løsning for alle som ikke har bra vann.Det kan godt hende at det ikke er nødvendig for mange, og hva det er med vannet mitt som gjør at jeg trenger det vet jeg heller ikke, men jeg sliter med H2S i lagere titt og stadig, men i cider er det altså 100% sikkert at jævelskapet lukter som jeg allerede har passert over i grava.
Når jeg da tilsetter gjærnæring forsvinner den som regel etter 12 timer og jobber som normalt uten H2S..
Jeg innser at vannet mitt kanskje ikke egner seg til brygging i det hele tatt, men det er en deal breaker for meg, kan jeg ikke bruke mitt vann, jeg bor 1,5 time(hver vei) fra noen jeg kan hente vann hos så da blir det å legge hele hobbyen på hylla..
Heldigvis så ser det ut som Brewly sin 34/70 har løst H2S problemet i lagere og jeg håper jeg også finner en løsning på cideren enten ved tilsetninger eller annen gjær(kona drikker ikke øl) så jeg kan fortsette med denne fantastiske hobbyen uten å måtte flushe CO2 igjennom fatet 10+ ganger før H2S'en er borte..
Håhå blei litt av en rant, men jeg er så forbanna lei av H2S at jeg rister..