Tips til rørklemer

Bjørnar E

Norbrygg-medlem
Jeg har laget en rørkveil som skal inn i en kjele,og i går prøvde jeg koble 2 rør til den.Et rør fikk jeg til men det andre fikk jeg ikke til.Det jeg tror som skjede er at røret ikke kom langt nokk inn i 90graden og det er røret er bøyd som gjør at det går.Og jeg må kjøpe flere klemringer da de jeg hade er gåt til en vis plass.Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre
 

Vedlegg

  • 20171128_200859.jpg
    20171128_200859.jpg
    129,1 KB · Sett: 72
Skjønner egentlig ikke helt hva du mener, men om rørenden er skadd kapper du av en bit slik at du kommer inn på "friskt" rør.
Klemringer i løs vekt får du kjøpt hos en rørlegger.
 
Det som plager meg med de klemene er at røret ikke kommer langt nokk inn på grunn av form på kveilen,så klemringen sitter på enden og dermed ikke kan feste røret.Jeg fikk tips fra en venn om at det er nokk grunnen til det jeg plages med og jeg kommer til å bruke slange rett på kveilen og rett rør inn i klemmen sån at bøy i kvilen blir rett inn til klemen
 
Ville da brukt silikonslange eller annen som var egnet (foodgrade ved min 100C?) til formålet.
Bruker du silikon så vær obs på at den ikke tåler så mye trykk.
 
Det du trenger er et loddebend, Harris Stay-Brite og en liten blåselampe. Sølvlodding er ikke så vanskelig.
 
Ville da brukt silikonslange eller annen som var egnet (foodgrade ved min 100C?) til formålet.
Bruker du silikon så vær obs på at den ikke tåler så mye trykk.
Ja jeg kommer til å bruke slange som er foodgrade og slangeklemmer for å sette det samen
 
Tilbake
Topp