To nye etiketter... :)

Her er siste brygg, en hyllest til the one and only Arnold Schwarzenegger. Selve ølet er brygget på en klone-oppskrift av Kona Big Wave golden ale (jeg har brukt litt ekstra humle), og jeg har forsøkt å beholde litt av det hawaiiske preget fra originalen på etiketten, selv om palmene og himmelen naturligvis er fra California. Har tyvsmakt på ølet etter tre dager på flaske og det er fruktig, friskt og herlig :)AGA_final.png
 
Hadde etiketter på mine 2-3første batcher, men så mistet jeg litt piffen. Likte ikke helt designet, orket ikke begynne fra scratch igjen. Idéen fra etikettstil mk1 er videreført med bryggerinavn og enten fornorskning eller vridning av ølnavn. Har i tillegg tilført med et renere design og litt info KUN hjemmebryggere bryr seg om.

32c87a693aab72835b435273ee7a9be2.jpg
7690dd92d956bf850cfd77839ee14016.jpg


Må se om jeg finner mine første etiketter et sted på PCen...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
3317c516576fb98357f3f65187edde24.jpg


Fant ikke bildefila, men hadde hengt dem opp i boden :) kun batch 1og 2 (begge oksydert og jævlige) som kom så langt..

Langt mer fornøyd med mk2 :D



Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Er egentlig sjukt missunlig på dere som orker å sitte å lage etiketter helt fra grunn av, orker ikke lære meg en haug med programer (eller er vel egentlig for lat, eller dum til å få det til,har ikke helt bestemt meg enda..) Fant meg ett sånn online lageetikettergreie, funka det og. Ølen var god den.
pils3.jpg aobpils2.jpg
 
Fine de, da! Jeg lager alle mine etiketter i paint.net. Samme program jeg bruker til alt annet som har med bilder å gjøre. Det viktigste er å kunne bruke layers. Da åpner det seg en ny verden av muligheter for design.
 
Bruker paint.net selv :) Egentlig helt genialt enkelt. Er som vanlig paint, bare med layers og "magic wand". Veldig fint program for folk som ikke ønsker å bruke mangfoldige timer på å lære seg photoshop

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Har prøvd meg på etikett for første gang nå. Forslag til endringer? Tenker etiketten kunne vært høyere kanskje.
Teksten som står er der bare for å ha noe der, Ølet er ikke ferdig gjæret ennå, så målinger og tekst er bare skrevet noenlunde.
Brukte GIMP, og det ble egentlig bare å trykke på alt mulig :p Men øvelse gjør mester.



 
Jepp. Ser bra ut. Jeg bruker ganske små etiketter i høyde, og grunnen er enkel: Jeg flasker på alt fra høye halvlitersflasker til lave 0.33 bjørnunger, og bruker samme etiketter på alt.

Tips til plassering: Hvis det er mer plass i høyden enn høyden på etiketten, så ikke plassér etiketten langt ned eller helt på midten. Det ser bedre ut å ha etiketten høyt opp.
 
Tilbake
Topp