Tråden for dumme spørsmål.

Ikke noe mer enn at du har av lokket! Få det igjen :D Ser greit ut det der. Nå kjenner ikke jeg denne gjæren i detalj, men for gjærtyper jeg kjenner så ville det der være typisk for tidlig fase gjæring. Så den har nok bare brukt litt tid på å komme igang. Som fersk tørrgjær kan gjøre.

Temperatur, styrke og volum på vørter og mengde gjær?
Gjære på 10 gr, OG starter på 1050 25 liter og 25 gr Saflager W34/70. Har satt den i ett eget fermskap slik att jeg kan ta de videre når hver enkelt er klar for det ;)

Gjære på 10 gr, OG starter på 1050 25 liter og 25 gr Saflager W34/70. Har satt den i ett eget fermskap slik att jeg kan ta de videre når hver enkelt er klar for det ;)
Jeg vil tro at dette er litt for lite gjær - at du skulle hatt ca 35g på den temperaturen. Litt underpitch passer greit med litt treig start. Det så jo ut som om den var greit igang nå, så jeg tror ikke jeg ville foretatt meg noe - utover å finne frem tålmodighetskremen :)

Jeg vil tro at dette er litt for lite gjær - at du skulle hatt ca 35g på den temperaturen. Litt underpitch passer greit med litt treig start. Det så jo ut som om den var greit igang nå, så jeg tror ikke jeg ville foretatt meg noe - utover å finne frem tålmodighetskremen :)
I oppskrifta står det to poser a 11 gr, Men jeg lar den bare leve sitt eget liv så kommer den nok igang.

Tre hele arbeidsdager har gått siden bestillingen min til ølbrygging og enda er den ikke engang registrert hos postnord. Nå ryker helgas bryggeplan :( Kommer ikke til å handle derfra igjen med mindre de er den eneste som har en gitt vare.

Vurderer å avbestille og heller kjøpe fra vestbrygg, noen som har erfaring med postgang fra dem? Skulle gjerne handla alt på Strømmen, men de er tomme på lager.
Fikk en lovnad om at det skulle sendes i morgen. Fikk i det minste 40% på oxebarene i tråd med tilbudet de har satt igang etter at jeg bestilte (mitt forslag) :)

Tilbake
Topp