Trøbbel med Mr.Malty funksjonalitet. App og nettv.

Hei!

Noen som får til å endre produksjonsdato for tørrgjær i nettversonen? Min hopper bare tilbake til 24.okt.2013

Lastet nettopp ned appen og der får jeg lagt inn riktige verdier men finner ingen kalkulere-knapp slik at uansett hva jeg legger inn så står det yeast cells needed: 0 o.s.v.
 
Pussig, bruker også Firefox.

Enn appen til Android, bruker dere den? Endrer antall celler seg etterhvert som dere legger inn verdiene eller er det en knapp for å kalkulere ny situasjon? Hos meg skjer det ingenting!
 
Bruker IPad etter at PC'en tok kvelden. Da fungerer ikke Mr.Malty på web (må ha app). Da sluttet jeg å bruke Mr.Malty kalkulatoren og hoppet over til Brewersfriend kalk. Fungerer mye bedre ved bruk av magnetrører men er for konservativ på tørrgjær (synes jeg) . Bare å halvere anslaget for tørrgjær hos Brewersfriend, så får du samme resultat som Mr.Malty, ev. sette Cell Density til 18-20 avhengig av alder på pakken forutsatt at pakken er lagret kaldt. Fermentis påstår at det ikke er noen signifikant degradering av vitalitet på gjæren før best før dato, har sett 10% nevnt.
Litt off topic, men kanskje relevant allikevel.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp