Tromsø: På tide å samles igjen

Hei folkens

Nå synes jeg det er på tide at vi hjemmebryggere i Tromsø og omegn samles igjen for litt ølprat og smaking av hverandres brygg. Jeg inviterer derfor hjem til meg på onsdag 31. august for en hyggelig sammenkomst.

Det hadde vært trivelig om så mange som mulig har mulighet å stille opp for å utvide bryggerbekjentskapene sine. Det er ganske mange av oss her i området, så hvis det viser seg at antallet deltagere overskrider kapasiteten til stuen min skal jeg klare å finne et alternativt lokale. Men dette bekymrer vi oss ikke for, så gi tilbakemelding om du vil være med.

Adressen kommer jeg tilbake til når antallet er klart, men jeg bor sør på Tromsøya.

Harald har sagt at han har tid denne dagen, og kanskje han kan komme med en oppdatering på hva han kan tilby av råvarer og utstyr.

Mvh Rasmus
 
Hei Rasmus. Flott initiativ  :) Jeg kommer gjerne. Har også sendt en e-post til de hjemmebryggere i Tromsø som jeg har kontakt med og informert om dette. Håper mange har anledning til å komme. Stor stue?

Rune
 
Det hadde vært veldig gøy å møte andre med samme hobby, da man selv har en meget begrenset kunnskap om denne hobbyen. Så jeg kommer gjerne, hvis det er plass til en nybegynner.
 
Første, og så langt eneste, møtet mitt med de andre lokale hjemmebryggerne var da jeg var helt fersk selv. Er ikke særlig erfaren ennå, så fra en nybegynner til en annen er du velkommen.
 
Bra bra...  :)

Og til andre som har tenkt å komme, svar meg i denne tråden, eller send meg en PM, så jeg vet hvor mange jeg må lage plass til.
 
Hei Rasmus

Jeg kommer.  Hyggelig med et treff nå, det har vært lite brygging i sommer.  Det er flere fat som står klar til å fylles etter sommeren. 
 
Bra, da blir det iallefall noen jeg kan skåle med  :biersmile:

Som sagt tidligere, si fra på denne tråden om du vil komme, eller send meg en PM. Det nytter ikke bare svare på Rune sin e-post, for de av dere som har fått det, den ser ikke jeg.

Jeg sender dere en PM med adressen min på mandag.
 
Ja, når jeg bare vet hvor jeg skal, så tror jeg nok at jeg også finner veien. Veldig greit med et møte på Sør-Tromsøya :)

Svein-Harald
 
Jeg gleder meg til smakingen på onsdag!
Det er utrolig lærerikt å være med å smake -og å diskutere om hvilke bidrag maltsammensetning, humlesort eller gjæringsforhold har til de ulike smakskomponentene.

Håper også at vi allerede nå på dette møtet klarer å lage en slags møteplan for videre treff utover høsten. Som f.eks kan avsluttes med en juleølkonkurranse?
Harald
 
Hei,

Jeg har sendt PM om klokka 19... Hvis det er noen som ikke har fått en PM angående adresse og tidspunkt må de si fra. Sikkert unødvendig paranoid, men jeg gidder ikke kringkaste adressen min i et åpent forum...
 
Takk for et svært hyggelig treff i går kveld Rasmus :skitbra:  Mye godt hjemmebrygg og mye nyttig erfaringsutveksling.
Vi får bare holde koken  fremover slik at vi får realisert våre planer.

Rune
 
Kjempebra! For dere som var der. :(
Jeg regner med at alle som møtte opp nå sitter og forfatter fyldige referat, smaksanalyser og bildegalleri slik at vi tapere som ikke kom kan få noe å angre på...
 
Æ har no søkt om plass på dommerkurset i Trondheim og det kunne jo vært artig om det ble flere fra Tromsø.  
 
Hva med et lite treff hjemme hos meg på Kvaløya i neste uke, den 9. november.  Ta med noen øl så smaker vi litt og diskuterer.  Er det noen som har sendt inn noe til juleølkonkurransen - så ta med en smaksprøve.

Kommer tilbake med adresse og slikt hvis det blir noe av dette.
 
Jammen - da er jeg i London og smaksprøver...uka etter passer bedre for meg...om det utgjør noe på den veldige vektskåla til slutt... :)
 
Tilbake
Topp