Noen som vet om oppskriften på denne er å oppdrive, evt kan linke til en oppskrift som vil gi noe lignende? Har lyst til å prøve meg på BIAB i stedet for ekstrakt neste gang og siden jeg er veldig glad i dette ølet kunne det vert et artig forsøk :sikle
Ja dette er en porter jeg og flere venner liker veldig godt. Tenkte en gang i tiden å spørre dem om oppskriften, men det ble med tanken. Kanskje jeg skal ta meg en tur på dagtid å høre med dem
Verdt et forsøk antar noen her kan hjelpe meg å konvertere dette til en variant jeg kan prøve i BIAB eventuelt aldri brygget med malt før og trur jeg trenger ei gjennomført oppskrift før jeg tør prøve.
Har sett filmer og lest meg opp på teori for gjennomføring, men utregninger på mengder og tider og slikt er jeg fortsatt rimelig grønn på :help:
Den er sikkert god når den brygges riktig, men i det siste har den vært så full av diacetyl at jeg heller drikker Grans Bare. Oppskriften har jeg ikke kjennskap til, det eneste jeg vet er at de folka der kan være litt firkantede og businessminded. Min anbefaling hadde vært å gravd etter en porteroppskrift her på forumet eller på nettet ellers.
Er dette en "lettdrikkelig" porter etter en tykk og kraftig en som ligger nærmere en stout?
og i en helt annen kategori...: hvilken effektivitet kan jeg forvente med BIAB uten erfaring overhodet? (Nettopp lastet ned BeerMate og leker litt der)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.