Ut og innganger koblingsboks.

Hei,

Har skaffet meg en PID, pumpe og vannkoker med coil i og skal da gå i gang med herms.
Så når jeg først må koble dette tenkte jeg å legge inn ledningene til varmelementene i samme boksen.

Det jeg trenger hjelp til er litt terminologi.
Ser flere bruker inn/utganger på styringsskapene sine som ser enkle og greie ut mht demontering. Ser nesten ut som hurtigkoblinger?
Har en PT100 probe jeg vil at skal kunne taes av fra utsiden av boksen, hvordan adapter passer til dette?

Noe sted jeg kan handle alt dette lokalt? Da gjerne også noen brytere i samme slengen!

Så håper jeg noen fforstår hva jeg mener :p
Takker!
 
Ta en titt på theelectricbrewery og deres løsninger. Mulig det hjelper deg litt? Vet ikke navn osv, men deres løsninger ser praktiske ut hvertfall. :)
 
XLR-koblinger er gjerne brukt på styreskap til prober, mens uttak til strøm ofte benytter Neutrik Powercon-koblinger (for å sikre at støpsel ikke blir dratt ut ved uhell).
 
Tusen takk, akkurat det jeg trengte :) Søkte meg ihjel her inne i går, men vanskelig når man ikke vet navnet på det man søker etter :)
 
borander skrev:
Anbefaler også Auberins sine RTD-prober, da kan du koble fra i "begge ender" av kabelen.

Vi har store problemer med at loddingene på disse løsner ved vanlig bruk - de vris rett og slett av på grunn av vridningen med å få dem til å passe. Noen med andre erfaringer?
 
Høres ut som om du burde ha hatt bedre strekkavlastning. Nå har ikke vi de i ordinær bruk enda, men vi røsket ganske godt i de for å teste.

Vi bruker en solid Nexas-signalkabel som er tykk nok til å havne godt i "klem" i festet til probens jack.
 
Ja, det har vi tenkt på, men det er ganske mye jobb siden du må gjøre det på både sensor-siden og inngangen til skapet... Kabelen er nemlig avtagbar på begge ender, noe som egentlig er veldig praktisk dersom den hadde vært av god kvalitet...
 
Jeg bruker rj45 på probene. Funker gull. Ingen lodding, men krever spesialtenger for både han og hun koblingene.
 
epe3uqap.jpg

arupa8an.jpg


Sånn gjorde vi det. Kabelen er tykk nok til at den sitter skikkelig i klem, også har vi en nylonstrømpe utenpå, med krympestrømper i endene. Fungerer knall.
 
Tilbake
Topp