Jeg trur ikke jeg hadde trivdes med et drikkevann jeg ikke ante hva inneholdt, rett og slett av helsehensyn.
Det er vel mindre sannsynlig at borevann varierer så mye over tid? Overflatevann, derimot, vil gjerne gjøre det, fordi årstidene påvirker hva som vaskes ut av grunnen det renner over.
Jeg veit du kan titrere deg fram til pH, men mineraler? Om sånne er tilgjengelige, er det jo interessant. Jeg fant ikke noe da jeg søkte. I USA finnes det - som sagt over - sett for ølbryggere.
Mineralprofilen på borevannet vil vel avhenge mye av lokale forhold, og å basere seg på hva som måtte være vanlig, virker lite tilfredsstillende. Hvordan skulle det kunne brukes som utgangspunkt, all den stund du ikke veit om ditt vann er vanlig?
Vannjustering fungerer godt nok med omtrentlige verdier så lenge du har vanlig norsk overflatevann - for det er bortimot like mineralfattig som batterivann

. Men du kan ikke på noen meningsfull måte justere et vann du ikke aner hva inneholder.
Men at et pH-meter er en god ting å ha er jeg veldig enig i. Jeg ville kjenne meg naken uten

.