Varme kabler!

Da går det ca 24 ampere gjennom kontakten. Det er riktig koblet for enfase belastning. Man hadde likegjerne kunnet brukt L2 og L3 også. Da regner jeg med at stikkontakt og støpsel er bergnet for 32 ampere. Hvis tilkoblingene så greie ut inni støpslet så tipper jeg det er dårlig kontakt inni stikkontakten på veggen.
Det står 32A på både kontakt og støpsel. Har strammet til litt og lirket og festet og sånn vanlig "vet ikke helt hva jeg gjør feilsøking". Har plugget det i nå og tester igjen. Kjenner etter varme hele tiden og passer på.
 
Men varmen kom vel fra kjele-siden? Da er det nærliggende å tro at det er dårlig lederevne der et sted.
 
Det må jo ha vært dårlig kontakt som har utviklet varmen når utstyret ellers er dimensjonert for belastningsstrømmen, men rart det skjer på nymontert utstyr.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Noe har skjedd etter at jeg åpnet, strammet og lukket støpselet ihvertfall. Nå kokte 25 liter fra 6 grader på 30min. Ingen varme i det hele tatt. Tror jeg anser det som fikset, men kommer til å passe på.

Takk for masse god hjelp!
 
Skruer som strammer over ledere har jeg såvidt skjønt at bør etterstrammes, akkurat som når man skifter hjul. Varmen gjør at alt utvider seg litt, og da kan det være greit å dra til i ettertid når ting er nytt. Kan være at det ikke stemmer, men det er det jeg har hørt fra en trikker iallefall.
 
Tilbake
Topp