Varmeelementer ødelagt?

Har dissikert to vannkokere og plassert de i bunnen av en labbdunk.

Jeg brygget femti liter her om dagen, men så sa det "klikk" for begge to rett før kokeslutt. (Men fikk heldigvis kokt ferdig.)

Har brukt datakabler, som ledninger. Jeg har ikke "renset" kontaktene for evt kobber og slikt.

Spørsmålet er om det går ann å lodde på ledninger nå i etterkant, eller har elementene dratt til bryggehimmelen?

Kommer nok an på elementet, i mine elementer var det en liten hvit pinne som stakk opp av elementet ved siden av kontakten. Er på reise, så har dessverre ikke bilde her. Skal poste et senere i uka dersom jeg kan finne et bilde hjemme.

Stemmer det.  Var ute for det samme her.  Rett før herligheten var på kok så klikket den ut.  Hvis du dissekerer "klumpen" som står på baksiden fra elementet, så er det en bimetallgreie der.  Den klikker ut når det blir for varmt.  Jeg nappet ut hele greia og lasket ting på plass. 

Sånn helt faglig og greit forklart. Problemet ditt er at elementet ditt virker som det skal :)

Fikk fjernet sikringen og greier, Regner med elementet vil funke. 

Men i iveren etter å få fikset elementet, greide jeg å ødelegge silikonpakningen som fulgte med, skulle få av litt fugemassegreier.

Er det trygt å lage en egen pakning av silikonform som jeg plasserer mellom elementet og dunken?

Noen som har erfaring med det?

Tilbake
Topp