Min favoritt har blitt varmetepper, mener de jeg bruker (kjøpt fra Pixmania) har inntil 60W effekt (kan stilles i trinn 0-3), og jeg har blant brukt dem på Better Bottles på matboden siden oktober (var 0-5 grader på det kaldeste der nede i vinter) og holdt 17 grader i surølet hele veien.. I og med at de både isolerer og kan og eventuelt kan justeres litt på trinnene i forhold til hvor store temperaturforskjeller det er på rommet og ølet, får man en veldig fin og jevn varme. Vanligvis bruker jeg vanlige 30l gjæringsbøtter, og de fungerer like fint der.
Har også FermWrap (40W, ingen isolasjon) fra MoreBeer som fungerer fint, men da isolerer jeg som regel med liggeunderlag eller liknende utenpå for å hindre varmetap.
Er det veldig høyt sprang i temperatur, kan man også f.eks ha varmeplate (fra f.eks Petit) under i tillegg, men jeg er skeptisk til å utenlukkende bruke disse, da jeg har målt rundt 40 °C grader under bøtta. Samtidig må man også isolere bøtta i tillegg her, hvis man ønsker å dra opp temperaturen mye (jeg tror jeg fant ut at den klarte 4-6°C over romtemperatur uten isolasjon). Har ikke opplevd usmak i ølet som følge av disse, men tør ikke høste gjær fra bunnen av gjæringskar som kun har fått varme fra varmeplate. Gjærer som oftest i et rom i kjelleren, men har også begynt å ta i bruk et kjøleskap til lagergjæring.
Bruker både UT-200, STC-1000 og TC-10. Alle fungerer nogenlunde likt, bortsett fra at UT-200 er ferdig montert men ikke har mulighet for både kjøle- og varmekrets samtidig, hvis man en sjelden gang ønsker å bruke det.