Genialt! Noen tanker om hvilke mindre (enklere å bruke) beholdere det kan være lurt å ha dette på? Tenker mest på surheten.
Kom på en ting. Om man sjekker plastsymbolet på org emballasje, så er vi safe på hva som funker. Bare å finne en annen beholder med samme symbolUsikker på hva som går og ikke går. Jeg har det på ei tom flaske med fosforsyre kjøpt hos Petit Agentur.
Skulle vel tro at de klorinflaskene skulle holde på varene også, arrester meg gjerne noen om jeg tar feil.
Merking av flasken er vel også viktig![]()
Leser databladet for Mim kombi. Det står at brukt løsning skal behandles som spesialavfall og at det er,skadelig for vannlevende organismer. Hvordan håndterer man dette da? Kan man tilsette syre for å naytralisere det? Og slippe det ut ved ph på 7.?
Du har nok rett. Det jeg leste gjelder nok dersom man skal levere inn ubrukt kjemikalie, så skal det behandles som spesialavfall.Har du tenk å slippe det rett ut i ei elv eller tjern ? Så lenge det går i normalt gråvann er det Ingen forskjell mellom dette og vanlig vaskemiddel som normale husholdning bruker. Eg går då ut frå at du har eit normalt stort anlegg for brygging
Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har nok rett. Det jeg leste gjelder nok dersom man skal levere inn ubrukt kjemikalie, så skal det behandles som spesialavfall.
Jeg misforsto nok databladet.Du skrev «brukt løsning» først. Men det går nok med gråvannet som jo-helge sier.