Vegemite

Har kun prøvd den britiske varianten marmite. Hva skal man si? For spesielt interesserte kanskje ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kom over denne artikkelen i dag om et Australsk klissete pålegg, laget av restegjær fra ølbrygging:
http://www.dagbladet.no/2015/03/31/nyheter/1_april/aprilspok/australia/vegemite/38484003/

Fra Wikipedia:
"Vegemite er et salt pålegg som er laget av gjærekstrakt (et biprodukt fra ølbrygging), salt, vitaminer og grønnsaksekstrakt."

Noen som har vært borti lignende?

tonylo, Vegemite som pålegg i Australia er elsket høyt av mange Australske folk...det er svart, bittert og (for meg) er best på toast, eller på smørbrød på loff. Jeg har gitt opp kampen for å overbevise venner her i Norge (ikke bare Nordmenn) at den smake godt...at de liker ikke Vegemite er "their bad bloody luck" på godt australsk!
PS: marmite i Storbritannia er like Vegemite, men ikke det samme.
 
tonylo, Vegemite som pålegg i Australia er elsket høyt av mange Australske folk...det er svart, bittert og (for meg) er best på toast, eller på smørbrød på loff. Jeg har gitt opp kampen for å overbevise venner her i Norge (ikke bare Nordmenn) at den smake godt...at de liker ikke Vegemite er "their bad bloody luck" på godt australsk!
PS: marmite i Storbritannia er like Vegemite, men ikke det samme.
image.jpg
 
Da jeg var på dykketur på great barrier reef fikk vi vegemite som straff hvis vi glemte å skrive oss inn igjen på båten etter å ha vært uti
 
Tilbake
Topp