Veldig fort tom for oksygen

Hei!

Jeg har kjøpt meg oksygen og brusestein 0,5 mm. Ifølge poster her på forum skal man åpne slusene til det står 1 bar og holde dette i 1 minutt. Problemet er at oksygentanken ble tom etter to batcher. Jeg aner at jeg har gjort noe feil. Noen som kan forklare meg det som sikkert er åpenbart at jeg gjør feil?
 
Snålt, min har holdt til mange brygg og ennå ikke tom, har også 0,5.
Har heller ikke flowmeter, har bare skrudd opp til det bruser godt og holdt det der ett minutt.
 
Har du lekkasje et sted? Om du holder på innendørs (og særlig i kjelleren) or lekkasje av oksygen noe av det siste du vil ha
 
gunnark skrev:
Per Ulv skrev:
Nei har ikke det. Trenger jeg dette?

Lurt å ha. Da har du kontroll på hvor mye O₂ du tilfører. Noe ala dette http://www.aliexpress.com/item/Free...-meter-air-gas-flowmeter-with/791077790.html funker greit.

Men det kan jo tenkes at du har hatt en lekasje på tanken din også.

Har någått til innkjøp av denne. Takk for link! Kan tenkes at e har hatt en lekkasje. Får stramme skikkelig til neste gang. Blir dyrt hvis ikke :)
 
Hei.
Ta en sprayflaske med vann og noen dråper Zalo. Spray dette over koblingene dine. Dette vil begynne å skumme ved en lekkasje. Oxygen på "ville veier" er skumle ting.

Mvh
Thomas.
 
Lekkasjekontroll på dette er vel ikke så vanskelig.
Fyll badekaret, murerbaljen eller noe annet med vann og hold hele settet under.
Etterpå kan du snu et litermål opp ned nede i vannet og se hvor lang tid det tar før oksygenen har presset det tomt for vann.
 
Hei!

Jeg har kjøpt meg oksygen og brusestein 0,5 mm. Ifølge poster her på forum skal man åpne slusene til det står 1 bar og holde dette i 1 minutt. Problemet er at oksygentanken ble tom etter to batcher. Jeg aner at jeg har gjort noe feil. Noen som kan forklare meg det som sikkert er åpenbart at jeg gjør feil?

Et kjapt spørsmål, hvor mange gram O2 er det i disse flaskene?
 
Jeg skrur av regulatoren etter bruk. Syntes den oxyturboen virket litt ranglete..
Da jeg kjøpte min ble dette anbefalt av BS fordi det ikke kan utelukkes mindre lekkasjer i regulatoren over tid. Ventilen i selve flasken skal være potte tett og hvis den ikke er det bør det være reklamasjonsgrunn. For øvrig gir min 0,5 l/min ved full åpning på 0,5 micron stein. Jeg har vanskelig for å tro at det er så stor variasjon mellom regulatorene at en annen tømmer hele flasken i løpet av et par brygg.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Det er jo enkelt å se hvor mange liter skum som blir laget. Min ligger vel på rundt 3 eller så.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp