Whitelabs WLP 002

Fikk ingredienser i posten i dag. Har begrenset erfaring med Whitelabs (brukt en gang WLP 007).

Begynner å lurer på om gjæren er ødelagt. I røret har det fullstendig skilt seg, en del klar veske og en del gjær. Prøver å riste, da blir det bare klumpete og grumsete, og etter noen få minutter har det skilt seg igjen. Bør jeg kjøre på under mantraet RDWHAHB, eller bør jeg bruke Safale 05 for å være sikker (har en pakke liggende)
 
Og hvis du lager starter med magnerører så får du en skikkelig flott snøstorm med store (gjær)filler etter et par dager :)
 
Lagde starter med vanlig risting, da jeg ikke har magnetrører, ikke har tatt meg råd til å kjøpe det og i tillegg er så tilbakestående på elektronikk at jeg antagligvis ikke hadde klart å lage en multivibrator uten å brenne ned leiligheten :)

Når det er sagt, så er der liv i dunken, så gjæren funker fjell! :D
 
Du trenger egentlig ikke kunne noe som helst elektronikk, men det hjelper å være flink å lime  :)
 
Jeg er helt rå på liming. Her er en deal: den som klarer å gi meg en fremgangsmåte som gjør at jeg klarer å mekke min egen rører, får 2 hjemmebrygg, hvis de tør :)

Jeg har plenty gamle pc deler, og har skjønt at det hjelper.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp